1. Aktualności
  2. Polska

Nielsen: Kryzys nie w nabiale

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh
© fmh

Jak wynika z danych otrzymanych z Nielsen kryzys nie dotyka handlu nabiałem. Zauważalne jest natomiast zjawisko rozdźwięku między dynamiką wolumenu i sprzedaży. Najlepiej sprzedawały się sery podpuszczkowe (+12,6% wolumenowo i +9,7% wartościowo).

Doskonały wynik był też udziałem śmietany pasteryzowanej (+9,0% wolumenowo i 6,4% wartościowo). Równie dobry wynik zanotowano w kategorii jogurtów naturalnych (+7,3% wolumenowo i 7,0% wartościowo). Również sery pleśniowe odnotowały duże wzrosty: (+9,3% wolumenowo i 8,9% wartościowo).
Zdecydowanie najsłabiej wypadły desery mleczne (+0,3% wolumenowo i -7,5% wartościowo). Pod względem wartościowym ujemne wyniki odnotowały także: mleko smakowe, jogurty smakowe i śmietana UHT.
Badanie pochodzi z Panelu Handlu Detalicznego i zostało zrealizowane w okresie X 2011-IX 2012 roku.