1. Aktualności
  2. Świat

Japonia: Lider probiotyków planuje megawzrost

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

W ciągu najbliższych 3 lat firma planuje zwiększyć sprzedaż jogurtów probiotycznych o 30%. Już teraz firma ma 42% rynku jogurtów ogółem, który wart jest ponad 300 mld jenów (2,8 mld €). Wartość posiadanego segmentu probiotyków to 37 mld jenów (347 mln €). Firm ujawniła swoją pozycję rynkową oraz plany przy okazji prezentacji wyników finansowych.

Japończycy po załamaniu wywołanym trzęsieniem ziemi powoli poprawiają wyniki. Meiji, który jest 10. największą mleczarnią świata według przychodów, ostatnie pół roku może zaliczyć do udanych. Sprzedaż jogurtów skoczyła najbardziej spośród innych produktów w związku z udanymi działaniami rynkowymi w obrębie jogurtów probiotycznych. W ich produkcji i sprzedaży firma ma wieloletnie doświadczenie. Sery świeże i produkty tłuszczowe do smarowania (margaryna) rosły stopniowo. Ogółem sprzedaż nabiału wzrosła o 7,7% w ciągu półrocza wobec zakładanych 2,9%.
Oczekiwania wobec kolejnych miesięcy są ostrożne. Meiji spodziewa się kosmetycznego spadku, ale to i tak oznacza większy wolumen niż przewidywał plan z maja 2012. Teraz firma planuje powiększyć moce produkcyjne jogurtów oraz promować markę „Bułgarski Jogurt”.