1. Aktualności
  2. Polska

Kryzys nie do końca uzasadniony

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

– Według mnie kryzys nie jest do końca uzasadniony aspektami rynkowymi. Przypomina on raczej bańkę spekulacyjną i obawę przed jutrem, stąd można zauważyć pewien spadek zakupów wśród konsumentów – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Grzegorz Gnaciuk, Purchasing Category Manager, Carrefour Polska.

– Nabiał jest jednak kategorią pierwszej potrzeby (mleko, masło, ser...), więc nie widać tutaj znacznych spadków sprzedaży. W kategoriach nabiałowych, w których widać spowolnienie, jest ono spowodowane bardziej faktem, że dzisiejszy konsument robi bardziej przemyślane zakupy i szuka lepszych produktów, jeżeli ich nie znajdzie w danej placówce zaczyna rozglądać się za taką, która ma dopasowaną do jego potrzeb ofertę – dodaje Grzegorz Gnaciuk.
– Mocne strony oferty nabiałowej to na pewno różnorodność asortymentu w kategorii, coraz bardziej przemyślane opakowania oraz coraz lepsza jakość. Słabe strony natomiast to wysokie ceny surowców, (w szczególności masła) oraz – jak na razie – słabo rozwinięta oferta produktów pro-zdrowotnych w kategorii nabiałowej (wyjątkiem są tutaj probiotyki i margaryny gdzie oferta pro-zdrowotna jest bogata).
– W mleku UHT tendencja zmian opakowania na karton z nakrętką idzie w dobrym kierunku i tutaj chylę czoła wszystkim producentom mleka UHT, którzy takich zmian już dokonali, bądź dokonują. Warto również zastanowić się nad ofertą produktów pro-zdrowotnych, ponieważ konsumenci będą coraz bardziej wymagający w poszukiwaniu artykułów spełniających określone funkcje dla organizmu. Widać już wyraźnie, że zaczynamy bardziej dbać o zdrowie niż było to kilka-kilkanaście lat temu, stąd oferta takich produktów powinna coraz szersza – podsumowuje Grzegorz Gnaciuk.