Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Frąckowiak (ZPSiH): Wysokie marże tłumią rozwój produktów ekologicznych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2012-11-08 15:46:48

© frąckowiak

– Produkty ekologiczne to dziwna kategoria. Prawie każdy konsument wypowiada się o nich dobrze, deklarując zainteresowanie, ale kiedy w osłonie prywatności dokonuje zakupów, wstępują nagle inne priorytety i zdrowie odchodzi na dalszy plan – dzieli się swoimi spostrzeżeniami z Forum Mleczarskie Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak (ZPSiH). – Przyczyn jest wiele, ale gdyby chociaż detaliści pomogli w dostępności tych produktów (tak fizycznej jak i cenowej) byłoby o wiele lepiej.

– Gdyby nie wysokie marże pośredników, powodujące wysokie ceny tych produktów, byłoby dużo większe zainteresowanie konsumentów. Handlowcy wychodzą niestety z błędnego założenia, że jeśli konsumentowi zależy na zdrowiu, zapłaci za nie dużo więcej. Tak jednak nie jest. Są pewne granice – dodaje Grzegorz Marciniak. – Ważne jednak, że produkty ekologiczne w ogóle są dostępne na półkach sklepowych. Pewnie bardziej z powodu istnienia ich u konkurencji (gdyż dzisiaj to w modzie) niż z racji czysto handlowych. Szkoda jednak, ze działaniami handlowymi nie dba się o rotację na tej półce. Skorzystaliby na tym wszyscy – począwszy od producentów surowca, gotowego produktu aż po detalistów i konsumentów – przekonuje Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w Frąckowiak.
– Dopóki zatem nie zmieni się sposób działania handlowców w odniesieniu do produktów ekologicznych, nie będą one dawały „żyć“ producentom, a więc nie wywołają dalszego rozszerzania asortymentu. To jest przecież warunkowane rosnącym zainteresowaniem klienta i rosnącym popytem – podsumowuje Grzegorz Marciniak.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25