1. Aktualności
  2. Polska

Netto: Słabą stroną niektórych dostawców jest niepełne zrozumienie prawideł gospodarki wolnorynkowej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© netto

Andrzeja Martynowicza, Kupca sieci Netto, wyróżnionego tytułem TOP Kupiec 2012 w konkursie organizowanym przez redakcję Forum Mleczarskie Handel, poprosiliśmy o przeanalizowanie słabych i mocnych stron oferty mleczarskiej.
– Słabości to: znaczne rozdrobnienie wśród producentów pomimo zauważalnej konsolidacji podmiotów, niepełne zrozumienie prawideł gospodarki wolnorynkowej wśród niektórych dostawców; w konsekwencji niewielka (w porównaniu z innymi kategoriami FMCG) obecność produktów nabiałowych w mediach; pamiętać należy o relatywnie krótkim terminie przydatności do spożycia, co wymaga ostrożności w zarządzaniu stokiem tych produktów – wskazuje Andrzej Martynowicz z sieci Netto.

Co jest mocną stroną w opinii kupca sieci Netto?
– W obliczu wzrostu świadomości zdrowotnej społeczeństwa produkty nabiałowe są postrzegane jako zdrowa żywność; popularności tym produktom dodają dość modne ostatnio diety białkowe; odnotować należy także pozytywne postrzeganie tej kategorii ze względu na bardzo wysoki udział produktów polskich – wyjaśnia Andrzej Martynowicz.
Więcej znajdą Państwo w najbliższej edycji Forum Mleczarskie Handel 5/2012