100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Aktualności

Spadek liczby małych sklepów to nie wina hipermarketów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2012-10-26 15:14:12

Carrefour Polska przytacza wyniki badań Nielsen, z których wynika, że 90% Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40% odwiedza je codziennie. Cenimy je za lokalizację, przyjazną atmosferę i dogodne godziny otwarcia. Mimo to ich liczba wciąż się zmniejsza. Skąd biorą się problemy małych sklepów? Czy znikają z rynku, ponieważ duże sieci handlowe mają lepsze ceny? Na te pytania próbują odpowiedzieć eksperci Carrefour podczas cyklu paneli dyskusyjnych, które organizowane są w 9. miastach w Polsce. Spotkania adresowane są do właścicieli małych sklepów osiedlowych.

Według tegorocznego raportu Soliditet Polska, sektor małych, samodzielnych sklepów spożywczych zmniejszył się w pierwszej połowie 2012 r. o 2,8 tys. podmiotów. Spowolnienie gospodarcze, brak konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja ze strony głównie dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych. – Ich właściciele często nie posiadają odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników, brakuje im również spójnej koncepcji działania. Sklepy osiedlowe i hipermarkety to zupełnie dwa różne formaty sklepów. Każdy z nich ma do spełnienia własną funkcję i dla wszystkich jest miejsce na rynku – podkreśla Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska.
Ponadto, logika hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Obecnie, na dynamicznie zmieniającym się rynku konkurencji i konsumenta, ważne są min.: koncept handlowy, odpowiednio dobrany asortyment, ułożenie towarów oraz stała analiza wyników sklepu, którą zapewniają sprawdzone narzędzia informatyczne. Małym przedsiębiorcom trudno jednak samodzielnie dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia.
Jednym z rozwiązań dla małych sklepów jest współpraca z dużą firmą i czerpanie z jej doświadczenia i know-how. Franczyza jest sprawdzonym sposobem działania, który przy odpowiednich warunkach współpracy, daje wymagane wsparcie, zostawiając przedsiębiorcy dużą swobodę operowania. – Od kilku lat wyraźnie widać postępującą integrację w handlu detalicznym. Małym graczom coraz trudniej wynegocjować korzystne ceny i zwiększyć obroty. W handlu pojawiła się jednak nowa możliwość rozwoju, czyli franczyza. Przedsiębiorstwo posiadające cenne doświadczenia po prostu przekazuje je mniejszym firmom – mówi Robert Gwiazdowski, znany ekonomista i ekspert w dziedzinie zagadnień sektora MSP.
Carrefour, dysponując wiedzą i ponad 30-letnim doświadczeniem w rozwijaniu sklepów franczyzowych w różnych krajach oraz obserwując potrzeby przedsiębiorców w Polsce, zdecydował się na zorganizowanie cyklu paneli dyskusyjnych w 9. najważniejszych miastach (Warszawa, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Kraków, Rzeszów, Poznań i Gdańsk). Tematyka spotkań jest niezwykle ważna, dlatego ogólnopolski patronat nad wydarzeniem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
– Osiągnięcie sukcesu w biznesie jest łatwiejsze, kiedy u boku ma się silnego, stabilnego i doświadczonego partnera. Dla polskich firm może nim być Carrefour Polska, ponieważ oferuje kompleksowy, dopasowany do potrzeb klienta koncept franczyzowy oraz wskazuje polskim przedsiębiorcom lepsze sposoby zarządzania własnym biznesem – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.
Obecnie, w Polsce działa już ponad 260 sklepów franczyzowych z logo Carrefour Express. Co miesiąc otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. W roku 2012 planowane jest otwarcie w sumie ponad 200 sklepów osiedlowych. W kolejnych latach Carrefour zamierza utrzymać tempo rozwoju i otwierać z partnerami franczyzowymi ponad 200 sklepów rocznie

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij