1. Aktualności
  2. Polska

abc liczy już 5.000 placówek

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© eurocash
© eurocash

Grupa Eurocash, będąca franczyzodawcą sklepów abc, świętuje przyłączenie do sieci 5-tysięcznego sklepu. To największa w Polsce sieć zrzeszająca niezależne sklepy detaliczne. Swoim Partnerom daje atrakcyjne ceny, coraz większy wachlarz usług i rozwiązań oraz wsparcie w prowadzeniu biznesu. Ale główne założenie leżące u podstaw sieci abc pozostaje bez zmian: to właściciel sklepu „po sąsiedzku” wie najlepiej jak prowadzić swój biznes i czego potrzebują jego klienci.

Osiągnięciu tej liczby placówek skupionych w ramach sieci franczyzowej Grupy Eurocash towarzyszą specjalne promocje, skierowane do wszystkich klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry oraz klientów sklepów abc.
Sieć Sklepów abc rozwija się już od 13 lat. Na początku skupiała 57 placówek, a kiedy świętowała swoje 10-lecie w 2009 r. – ok. 3400 placówek. Od początku br. do sieci przystąpiło kolejnych ok. 350 sklepów.
To, co obok dynamicznego rozwoju wyróżnia sieć abc na polskim rynku, to fakt, że funkcjonuje ona na zasadzie tzw. miękkiej franczyzy, odzwierciedlającej partnerskie podejście Grupy Eurocashu do biznesu. – Oferujemy naszym partnerom szeroki wachlarz usług i rozwiązań, pozostawiając decyzję, co do korzystania z nich właścicielowi sklepu – mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci abc. – Wynika to z przekonania, że to właściciel sklepu najlepiej zna swoje otoczenie konkurencyjne i żadna centrala jakiejkolwiek sieci nigdy nie będzie znała lokalnego rynku tak dobrze, jak funkcjonujący w tym otoczeniu przedsiębiorca. Stąd w naszej sieci nic nie narzucamy – wyjaśnia Łukasz Chady.
Taki model zarządzania siecią wymaga od franczyzodawcy przygotowania takiej oferty, aby była ona naprawdę atrakcyjna i właściciele sklepów chcieli z niej skorzystać.
Grupa Eurocash w ramach sieci abc oferuje swoim partnerom wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkoleniowe. Uczestnictwo w sieci wiąże się jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł – nie jest natomiast związane z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci. W ramach oferty franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej, plakaty promocyjne, szkolenia, czy udział w spotkaniach integracyjnych. Sklepy abc uzyskują ponadto atrakcyjne rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry oraz mogą uczestniczyć w specjalnie dla nich przygotowanym programie lojalnościowym. – Wszystko, co robimy ma się przyczynić do wzmocnienia sklepów i podniesienia ich rentowności. Jako Grupa Eurocash wiemy, że nasza przyszłość zależy właśnie od przyszłości sklepów „po sąsiedzku”– tłumaczy strategię rozwoju sieci franczyzowej Łukasz Chady.
Istotnym elementem prowadzenia i rozwoju sieci abc jest również sukcesywne wzbogacanie jej oferty, podnoszące atrakcyjność, a w efekcie także konkurencyjność i rentowność placówek. Klienci sklepów abc mogą nie tylko zaspokoić podstawowe potrzeby zakupowe, lecz również doładować telefon czy opłacić rachunki a od tego roku – także zjeść hot-doga, czy napić się kawy. Oferta abc Mini Bistro spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów, którzy dzięki temu rozwiązaniu poprawiają rentowność i strukturę marży oraz zyskują dodatkowe możliwości budowy lojalności i przewagi konkurencyjnej. W projekcie abc Mini Bistro uczestniczy już ok. 200 sklepów.
Tego typu niestandardowe rozwiązania pomagają małym i średnim sklepom detalicznym stawić czoła ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących również do małych miast. - Małe sklepy tradycyjne muszą ciągle rozwijać swoją ofertę – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które umożliwiają zdobycie wyraźniej przewagi konkurencyjnej, nawet nad poważnymi konkurentami – komentuje Łukasz Chady.
Sieć Sklepów abc liczy już 5000 sklepów!
Z okazji otwarcia 5000 sklepu abc organizator Sieci Sklepów abc przygotował akcję promocyjną nie tylko skierowaną do klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry, ale również do konsumentów sklepów abc.
Co tydzień w ramach akcji „ŚWIĘTUJEMY 5000 sklepów abc” konsument sklepu abc ma szansę zdobyć bon o wartości 5 000 zł na cały rok zakupów w swoim sklepie abc.
Grupa Eurocash
Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce.
W skład Grupy Eurocash S.A. wchodzi m.in: sieć hurtowni Eurocash Cash&Carry wraz z Siecią Sklepów abc.
Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest niemal 10 tys. niezależnych sklepów detalicznych.
Sklepy abc to małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne zlokalizowane na osiedlach, w centrach małych miasteczek lub na wsi. Przynależność do abc gwarantuje sklepom szerokie wsparcie marketingowe (foldery, reklama, wizualizacja sklepów, materiały promocyjne) oraz lepsze warunki zakupowe (upusty, dedykowane promocje produktów). Sklepy abc to bardzo ważni, lojalni klienci hurtowni Eurocash Cash&Carry, którzy czerpiąc z naszego doświadczenia oraz korzystając z naszych ofert staja się z każdym dniem coraz ważniejszym uczestnikiem rynku detalicznego.
Hurtownie Eurocash działają zgodnie z ideą Cash & Carry, oferując bogaty asortyment, obejmujący ponad 4 tys. produktów w atrakcyjnej cenie. Optymalny metraż hurtowni oraz precyzyjnie dobrany asortyment pozwalają klientowi zaoszczędzić czas i sprawnie dokonać zakupów. Dzięki niskim cenom oraz możliwości kupowania na sztuki, klient nie musi magazynować towaru ani inwestować pieniędzy w zapasy produktów. Fakt prowadzenia hurtowni w mniejszych miejscowościach sprawia, że Eurocash Cash&Carry dysponuje największą siecią hurtowni w kraju: 144 hurtownie, co zapewnia kontakt z ponad 90 tys. klientów rocznie.