Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Kanada: Danone zmienia komunikację marek Activia i DanActive po sprawie sądowej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2012-09-28 10:52:40

Producent jogurtów Activia i DanActive w Kanadzie zgodził się zmienić oświadczenia zdrowotne dla tych dwóch produktów. Ma to miejsce po sprawie sądowej zapoczątkowanej w październiku 2009 roku, a zakończonej właśnie teraz w przypadku której zakwestionowano kwestie regulacji trawienia oraz poprawę sprawności immunologicznej.
Danone zgodził się wypłacić 1,7 mln dolarów lub od 15 dolarów do 50 dolarów w przeliczeniu na pojedynczego klienta osobom, które nabyły wspomniane produkty. Koncern zmieni także swoje komunikaty z ‘klinicznie udowodnione’ na inne mniej ryzykowne. Dodane będą także informacje dotyczące tego, że spożywanie w/w produktów powinno być częścią zbalansowanej diety i zdrowego stylu życia.
Poprosiliśmy polski oddział firmy Danone o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Na nasze pytanie odpowiedziała Ewa Zacharewicz, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych i Komunikacji.

„Oświadczenie
Dotyczące ugody zawartej przez spółkę Danone Inc. w Kanadzie
w sprawie pozwu zbiorowego złożonego 5 października 2009 roku
W ramach typowych zwyczajów rynkowych obowiązujących w Kanadzie spółka Danone Inc. zawarła w Kanadzie ugodę w sprawie złożonego 5 października 2009 roku pozwu zbiorowego dotyczącego reklamy produktów Activia i DanActive. Jednocześnie spółka stanowczo odrzuciła zarzut o jakiekolwiek działania niezgodne z prawem.
Ugoda dotyczy wyłącznie doprecyzowania sposobu komunikacji – spółka wprowadzi pewne zmiany w komunikacji na etykietach, opakowaniach i stronach internetowych produktów Activia i DanActive. Spółka Danone Inc. będzie nadal promowała zalety obu produktów zgodnie ze wszelkimi obowiązującymi przepisami kanadyjskiego prawa federalnego i prowincjonalnego.
Sprawa ta nie ma żadnego związku z komunikacją tych produktów w Polsce, która odbywa się zgodnie z polskimi i europejskimi regulacjami prawnymi.
Istotny jest fakt, że działanie Activii poparte jest wynikami 17 badań klinicznych, a działanie Actimela, wynikami 27 badań klinicznych, które opublikowano w międzynarodowych, cieszących się wysoką renomą pismach naukowych”.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25