1. Aktualności
  2. Polska

Unilever stawia na Europę Środkowo-Wschodnią

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© unilever

Harm Goossens będzie odpowiedzialny za operacje firmy Unilever w 18 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, jednocześnie pełniąc funkcję prezesa polskiego oddziału firmy.
Zastąpi on Sanjaya Dube. Goossens zarządzając polskim oddziałem, będzie jednocześnie pełnił funkcję prezesa na Europę Środkowo–Wschodnią. Zmiana przy sterach polskiego oddziału jest naturalną konsekwencją ambitnych planów firmy i potencjału polskiego rynku.
– Środkowa i wschodnia część to najbardziej dynamicznie rozwijające się rynki w Europie, mające dla nas strategiczne znaczenie. Możliwość zarządzania operacjami zarówno w całym regionie, jak i ścisła odpowiedzialność za polski rynek to dla mnie duże wyróżnienie – mówi Harm Goossens.


– Podstawowym celem, jaki sobie stawiam to kontynuacja umacniania naszej silnej pozycji oraz wzrostu naszego biznesu w oparciu o lokalne doświadczenie zespołów, globalną siłę naszej firmy oraz relacje z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi - wszystko w duchu zrównoważonego rozwoju, czyli kierunku, jaki definiuje działania firmy Unilever na całym świecie.
Nowy prezes koncernu legitymuje się ponad 20 letnim doświadczeniem biznesowym zdobytym głównie w marketingu i sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku w firmie Unilever w działach marketingu i sprzedaży, aby po 7 latach i wielu awansach spróbować sił w klubie piłkarskim Ajax Amsterdam, gdzie zajmował się zarządzaniem prawami do wizerunku piłkarzy. Po ponad rocznej przerwie Goossens wrócił do Holandii i założył internetowy start-up. Po kilku latach skorzystał z propozycji Unilevera i rozpoczął pracę w Południowoafrykańskim oddziale firmy, gdzie przez 5 lat zajmował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży. Ostatnie 2 lata pełnił rolę wiceprezesa ds. marketingu w Europie.
– Region Europy Środkowo-Wschodniej, którego sercem jest Polska to duże wyzwanie i kolejny, bardzo ważny krok dla mnie jako menadżera. Wiem, że polscy pracownicy Unilevera to wspaniali profesjonaliści. Dlatego nie mam najmniejszych wątpliwości, że razem uda nam się rozwijać naszą firmę w sposób zrównoważony. Unilever Polska to bardzo silna firma ze świetnymi, ambitnymi ludźmi oraz mocnymi markami w wielu kategoriac – dodaje nowy prezes.
Harm Goossens studiował w Holandii, jest absolwentem Królewskiego Uniwersytetu w Groningen na kierunku Business Administration. Jest żonaty od 11 lat i ma trzech synów. Jego zamiłowania to przede wszystkim podróże, malarstwo oraz oczywiście piłka nożna.
Informacje o Unilever:
Unilever jest jednym z największych producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami tj.: Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei, Signal. Firma ma w swojej ofercie najsilniejsze marki na polskim rynku: markę herbaty Lipton, która w rankingu siły marek \"BrandAsset Valuator 2010\" została uznana brandem o najlepszej kondycji rynkowej; oraz markę Knorr, która przez konsumentów oraz ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu została wybrana Supermarką 2012 (Superbrand).
Unilever jest w Polsce liderem rynkowym w kategoriach: środków czystości, herbat, margaryn, lodów oraz produktów kulinarnych takich jak: buliony, jednoporcjowe zupy typu instant, sosy sałatkowe. Ponad 99% polskich gospodarstw domowych w 2011 roku co najmniej raz użyło produktu firmy Unilever.