1. Aktualności
  2. Świat

Szwajcaria: Trudności na rynku w Szwajcarii godzą w Emmi

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

Choć wyniki Emmi za pierwsze półrocze przyniosły tej firmie wzrost obrotów do 1,3 mld € (o 2,2%), to sytuacja jest skomplikowana. Zysk netto firmy wyniósł zaledwie 32,7 mln €. Sprzedaż w Szwajcarii spadła o 4,1% w związku z trudnościami w handlu detalicznym, hurtowym i gastronomicznym. Obroniły się zaś produkty markowe: sery raclette, marki Emmi Caffè Latte, Milk Shake oraz nowo wypuszczona na rynek Mix-it-Müesli.


Sytuację poprawia działalność poza granicami Szwajcarii, gdzie zyskiwały marki Onken, Cypress Grove Chèvre, Roth Käse i Bontà Divina. Również marki i gatunki serów Kaltbach Le Gruyère AOC (w Niemczech, Austrii I Francji), Emmentaler AOC (we Włoszech) oraz Fondue zyskały na sprzedaży.