1. Aktualności
  2. Polska

Dr. Oetker Polska: Dwa trendy w deserach

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© dr.oetker

– Na rynku można obecnie zaobserwować dwa trendy w ofercie produktów mlecznych, w tym także i deserów. Z jednej strony konsumenci szukają wysokiej jakości produktów, bardzo dobrego smaku, atrakcyjnego opakowania i wyglądu, za co gotowi są zapłacić wyższą cenę, która nie jest elementem decydującym o zakupie. Z drugiej strony nabywców znajdują też produkty tanie, ale o niższej jakości, zaspokajające po prostu zapotrzebowanie coś słodkiego – mówi w rozmowie z Forum Mleczarkim Handel Justyna Siewierska, Senior Product Manager w Dr. Oetker Polska.


– Rynek deserów mlecznych w chwili obecnej wartościowo utrzymuje się na stałym poziomie, nie ma też szczególnych różnic do analogicznego okresu poprzedniego w podziale na poszczególne segmenty tego rynku (Nielsen, total Poland, MAT AM 12) – wskazuje Justyna Siewierska.
– Wszystkie desery, w tym również gotowe desery z lady chłodniczej to przede wszystkim przyjemność jedzenia, która jest nieodzownie związana z dobrym smakiem produktu. Desery mleczne to też doskonała alternatywa dla tradycyjnych bardziej kalorycznych słodyczy. Na atrakcyjność deserów wpływa też opakowanie, apetycznie pokazujące produkt i przyciągające wzrok. W związku z tym, że desery mleczne to kategoria mocno impulsowa wszelkie nowości, wsparcie marketingowe i sprzedażowe jest ważnym czynnikiem wpływającym na pobudzenie tej kategorii – dodaje Senior Brand Manager w Dr. Oetker.
– Dr. Oetker w segmencie deserów gotowych oferuje produkty typowo przyjemnościowe jak Paradis z prawdziwą bita śmietaną, produkty o dobrym smaku, ale bardziej codzienne – jak kremowe puddingi i kaszki Deli oraz pyszny i pełen mleka deser dla dzieci Paula w unikalne łaty. W portfolio Dr. Oetkera nie brakuje też nowości takich jak orzeźwiające i zabawne Milk shakes w 3 smakach: choco-loco, very strawberry i vanilla dream, czy Sos waniliowy z prawdziwą wanilią – doskonały dodatek do deserów, ciast i dań na słodko. Regularnie też wspieramy nasze produkty. Przykładem jest mleczny deser Paula, który i w tym roku miał swoją edycję z prezentem dla dzieci – magicznymi naklejkami z efektem 3d i wspierany był reklamą w TV oraz na stronie paula-paula.pl, na której dzieci mogą zawsze znaleźć mnóstwo zabawy.
Przykładem innowacji i wpływu techniki na gotowy produkt i cały koncept marketingowy może być mleczny deser Paula, który jako jedyny na naszym rynku ma unikalne łaty – które znacząco wpływają na jego atrakcyjność i wyróżniają nasz deser dla najmłodszych – podsumowuje Justyna Siewierska.