1. Aktualności
  2. Polska

Polmlek: Konsumenci oczekują szybszego i mocniejszego działania składnika funkcjonalnego

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© polmlek

– Pitny jogurt funkcjonalny i probiotyczny jogurt łyżeczkowy zanotowały największy wzrost sprzedaży w 2009 roku. Dynamika sprzedaży tych jogurtów wiąże się z tym, że funkcjonalny jogurt pitny wciąż traktowany był jako nowość na rynku, gdyż pojawił się w Polsce zaledwie kilka lat wcześniej. Sektor jogurtu funkcjonalnego pitnego rozwijał się szybciej niż rynek probiotycznego łyżeczkowego, głównie z powodu preferencji konsumentów, którzy wybierają produkty wygodne. Za to rynek ma bogatszą ofertę jogurtów probiotycznych łyżeczkowych, co jest wynikiem ich dłuższej obecności na rynku – mówi Forum Mleczarskiemu Małgorzata Rucińska, Marketing Manager w Grupie Polmlek.

– Gusta klientów ulegają zmianie i coraz częściej sięgają oni po coraz bardziej wyszukane smaki, choć nadal liderem w tej grupie pozostają truskawka i wanilia. W wielu wypadkach celem dodatku funkcjonalnego jest wzmocnienie naturalnego działania konkretnego produktu, a tego oczekują konsumenci, zwłaszcza młodzi i nowocześni – szybszego i wzmocnionego działania. Trudno powiedzieć, który dodatek funkcjonalny w jogurtach przeważa, bowiem każdy konsument dobiera produkt do swoich potrzeb, inna grupa wybierze produkt z koenzymem, a inna z błonnikiem lub kolagenem; myślę, ze rozkłada się to proporcjonalnie – dodaje Małgorzata Rucińska.
– Rosnąca konkurencyjność zmusza przedsiębiorstwa mleczarskie do innowacji. Przykładem może być wprowadzenie na rynek jogurtów pitnych w kartonowych butelkach. Najchętniej kupowane są takie produkty w butelkach, ze względu na funkcjonalność i bezpieczeństwo oraz logistykę.