1. Aktualności
  2. Polska

Jesienią startuje kampania promująca mleko i jego przetwory

Źródło: Polska Izba Mleka
Autor: Janusz Górski
© fm
© pim

Mam kota na punkcie mleka – pod takim hasłem wystartuje jesienią tego roku kampania promująca mleko i produkty mleczne realizowana przez Polską Izbę Mleka (PIM) we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Kampania potrwa trzy lata i finansowana będzie z trzech źródeł: środków UE, budżetu Państwa oraz Funduszu Promocji Mleka. Projekt Polskiej Izby Mleka pod nazwą Mam kota na punkcie mleka został zatwierdzony do realizacji decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 28 czerwca br.

Do Komisji Europejskiej wpłynęło 41 projektów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych przygotowanych przez różne kraje. Spośród nich KE zaakceptowała do realizacji 20 – w tym dwa z Polski (drugą polską kampanią będzie promocja mięsa wysokiej jakości realizowana przez Polski Związek Producentów Bydła Mięsnego).
Budżet kampanii Mam kota na punkcie mleka to 2,4 mln €. Kampania potrwa trzy lata, promować będzie mleko, sery i napoje mleczne. Skierowana będzie do dzieci w wieku 8-13 lat oraz matek/opiekunów. Działania prowadzone będę w 20 miastach Polski. Celem kampanii będzie zbudowanie świadomości grup docelowych na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych mleka i jego przetworów, poprawa wizerunku polskich produktów mleczarskich oraz wzrost konsumpcji. W ramach kampanii zaplanowano działania informacyjno – promocyjne skutkujące wyedukowaniem grup docelowych tak, aby o ich decyzjach nabywczych nie decydowała cena, lecz rzetelna wiedza o zaletach produktów mlecznych.
– Nasza kampania będzie inna niż dotychczasowe realizowane na terenie Polski – informuje Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka. – Naszym zamiarem jest dotarcie do szerokiego grona dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów w celach edukacji i wzrostu świadomości. Dlatego też znaczną część działań prowadzić będziemy w szkołach i we współpracy ze szkołami, aby przekaz, który kierować będziemy do grupy docelowej, stał się nieodłącznym elementem ich codziennej edukacji. Oczywiście prowadzić będziemy również działania eventowe, różne formy współzawodnictwa i zabawy – zapewniając atrakcyjną formę informacji dla odbiorców kampanii – dodaje A. Maliszewska.
Kampania wystartuje jesienią br. i potrwa do połowy 2015 roku. Wykonawca został wyłoniony w drodze przetargu.