1. Aktualności
  2. Polska

Nie ma mowy o konkurencyjności bez innowacyjności

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Konkurencja wymusza innowacyjność, którą rozumiemy jako ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, tworzenie produktów otwierających nowe nisze, pozwalających być o przysłowiowy krok przed konkurencją – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu w Grupie Mlekovita podczas V Światowego Święta Mleka.

– Z danych statystycznych wynika, że w 2011 roku bilansowe spożycie mleka wzrosło o ponad 1% w stosunku do 2010 roku i w przeliczeniu na 1 mieszkańca wyniosło193 litry. Przewiduje się, że wraz ze wzmożonym rozwojem produktów funkcjonalnych, tendencje wzrostowe zostaną utrzymane. Spadająca konsumpcja mleka płynnego nie tylko w Polsce, ale i na świecie wynika z przesuwania się popytu w stronę produktów funkcjonalnych, oferujących dodatkowe korzyści dla konsumenta – dodaje Dariusz Sapiński.