1. Aktualności
  2. Polska

Robico (ZUH): Sprzedaż kefirów wzrasta niemal dwukrotnie podczas gorącego lata

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© robico

Zdaniem Edyty Rapsiewicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w Robico (ZUH) ostatni rok w handlu kefirem wypadł pozytywnie, aczkolwiek pod względem sprzedaży ilościowej był on nieco gorszy od roku 2010. Spadek sprzedaży był spowodowany niezbyt dobrą pogodą w sezonie letnim, który przypada głównie w okresie od kwietnia, maja do końca lipca. W miesiącu sierpniu zawsze następuje delikatny spadek sprzedaży. W przypadku kefirów pogoda ma ogromny wpływ na ich popyt. Jest głównym czynnikiem kształtującym sprzedaż. Kiedy jest bardzo ciepło sprzedaż kefirów wzrasta niemal dwukrotnie. Niestety jest na tyle nieprzewidywalna, że trudno jest określić, który miesiąc będzie najlepszy.

– Jeśli chodzi o gamę kefirów Robico (250 g, 400 g i 900 g) niezmiennie na pierwszym miejscu plasuje się Kefir 400 g, który z roku na rok odnotowuje wzrosty sprzedaży. Od kilku lat zaskakuje nas bardzo rozwój Kefiru 250 g. To produkt, którego dynamika kształtuje się na poziomie 30%-40%. Sprzedaż tego kefiru w 90% odbywa się w sieciach handlowych. Niestety w kanale tradycyjnym nie ma siły przebicia, ponieważ jest wypierany przez kefir w tradycyjnym opakowaniu (400 g). Kefir 250 g zdecydowanie znajduje więcej zwolenników w sezonie jesienno zimowym, kiedy następuje naturalny spadek zapotrzebowania na kefiry – charakteryzuje portfolio firmy Edyty Rapsiewicz z Robico (ZUH).