1. Aktualności
  2. Świat

Walmart najcenniejszą marką świata

Źródło: wirtualnemedia.pl
Autor: Janusz Górski

W siódmej, dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, Walmart osiągnął wartość marki na poziomie 34,4 mld USD, dzięki czemu wyprzedził Amazon i zajął pierwsze miejsce w rankingu sektora handlu detalicznego. Walmart przesunął się o jedno miejsce w rankingu sieci detalicznych pomimo spadku wartości o 8%.


- Do wzrostu wartości marki Walmart przyczyniła się jej międzynarodowa ekspansja, w tym także na rynki Afryki, który jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się regionów - Walmart nabył tam sieć Massmart” - zwraca uwagę Peter Walshe, dyrektor ds. rankingu BrandZ w firmie Millward Brown przytaczany przez wirtualnemedia.pl.
Trzecie miejsce zajęła sieć Tesco, 7. – Aldi, 9. Carrefour, 10. Auchan, 14 Lidl, 16. Asda.