1. Aktualności
  2. Polska

Bomi rozwija się w sieci, ale…

Źródło: wirtualnemedia.pl
Autor: Janusz Górski

Wartość sprzedaży grupy Bomi w internecie wyniosła w I kw. br. blisko 3 mln zł. Oznacza to wzrost o 16% r/r.


- Z pozytywnych zdarzeń warto odnotować wzrost sprzedaży grupy przy wykorzystaniu kanału internetowego (wzrost o 16% r.r). Sprzedaż internetowa w I kw. 2012 r. wyniosła blisko 3 mln zł i wg naszych szacunków w kolejnych okresach powinna ulegać dalszemu zwiększeniu - mówi prezes Witold Jesionowski.
Skonsolidowane przychody całej grupy w I kw. (w tym część detaliczna i dystrybucyjna) wyniosły 320,52 mln zł wobec 371,46 mln zł rok wcześniej.
- Na spadek sprzedaży skonsolidowanej w I kw. 2012 r. (spadek o 13,7% r/r) miały wpływ przede wszystkim niższe obroty segmentu detalicznego (spadek sprzedaży o 24% r/r, spadek sprzedaży towarów o 22%), które wynikały z mniejszej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego liczby sklepów własnych oraz słabego początku roku, kiedy to Spółce brakowało jeszcze kapitału obrotowego na pełne zaopatrzenie sklepów. Środki z pierwszej emisji akcji serii R wpłynęły dopiero w połowie lutego, a z serii P - na początku kwietnia - poinformował prezes Jesionowski.