1. Aktualności
  2. Polska

Wyniki Eurocash za 1 kw. 2012

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

I kw. 2012 r. był pierwszym okresem, w którym Grupa Eurocash konsolidowała wyniki przejętej Grupy Tradis. Skonsolidowane przychody Eurocash wyniosły ponad 3,7 mld zł (wzrost o 79,6%), EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) 60 mln zł (+83,7%), a zysk netto 10,3 mln zł (+17,0%).


- W minionym kwartale jedną z kluczowych kwestii było rozpoczęcie procesu łączenia Grupy Tradis z dotychczasową Grupą Eurocash. Proces ten przebiega zgodnie z planem i przynosi efekty zgodne z naszymi oczekiwaniami. Działania konsolidacyjne w tym okresie skupiły się przede wszystkim na analizach procesów optymalizacyjnych oraz warunków handlowych – mówi Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocash.
– W wynikach Grupy widać skokowy wzrost skali działalności i pierwsze korzystne tego efekty, oczywiście połączone ze wzrostem kosztów finansowych, wynikających z obsługi długu zaciągniętego na sfinansowanie przejęcia Tradisu. Ważne natomiast są również wzrosty osiągnięte w ramach rozwoju organicznego. Tu w szczególności widoczny jest konsekwentny wzrost sprzedaży sieci Cash&Carry Eurocash, a także dynamiczny rozwój jednej z naszych czołowych sieci franczyzowych – Delikatesy Centrum – dodaje.
Akwizycja Grupy Tradis dodała w I kw. 1,39 mld zł sprzedaży. Wyłączając sprzedaż Grupy Tradis, wzrost sprzedaży Grupy Eurocash wyniósł rok do roku 15,4%, a największą jego część wygenerował format Cash&Carry. Na koniec I kw. Eurocash prowadził 138 hurtowni cash&carry.
Sprzedaż hurtowa Eurocash do sieci franczyzowej Delikatesy Centrum wyniosła natomiast 334,7 mln zł (+21% r/r). Wzrost sprzedaży detalicznej Delikatesów Centrum (dla stałej liczby placówek) wyniósł w I kw. br. +10,4%. Na koniec marca sieć liczyła 676 placówek, wobec 649 na koniec 2011 r.
Grupa Eurocash
Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych, skupionych jest ok. 10 tys. niezależnych sklepów detalicznych.