1. Aktualności
  2. Świat

2,7 mld konsumentów o niskich dochodach szansą firm mleczarskich na świecie

Źródło: Tetra Pak
Autor: Janusz Górski
© fm

Jak wynika z badań firmy Tetra Pak 2,7 mld klientów z krajów rozwijających się, a posiadających obecnie niskie dochody będzie aspirować do zakupu produktów płynnych pakowanych. Ma to związek z oczekiwanym wzrostem stopy życiowej w tych krajach oraz aspiracji tej części populacji.
Tetra Pak prognozuje, że konsumenci o niskich dochodach będą konsumować więcej o 10 mld litrów (do 80 mld litrów) do roku 2014. Wynik ten pochodzi z badań Dairy Index badającego liczby i trendy w globalnym biznesie mleczarskim.


- Kluczem do jutrzejszego sukcesu jest dotarcie do tych konsumentów już dziś – twierdzi Prezydent i CEO firmy Tetra Pak, Dennis Jönsson. – Grupa ta stanowi 40% obecnej populacji ludzkiej i żyje w gospadarkacxh rozwijających się. Obecnie osoby te maja dochody rzędu 2-8 $ dziennie2-$. Połowa z nich żyje w Indiach i Chinach. - Dzisiejsi konsumenci o niskich dochodach jutro będą należeć do klasy średniej – konkluduje Dennis Jönsson.
Tetra Pak ogłosił także, że popyt na produkty płynne pakowane będzie rósł prowadzony przez popyt w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej w stopniu 2,9% w latach 2011-2014, a więc silniej niż w latach 2008-2011, kiedy wyniósł 2,5%
Napoje fermentowane, mleka smakowe i napoje mleczne dla dzieci osiągną najszybszy poziom rozwoju rzędu odpowiednio 12%, 4,8% oraz 9%.