1. Aktualności
  2. Polska

Capra Campinos: Najbardziej perspektywiczną kategorią są sery kozie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© capra-campinos

Małgorzata Klause-Wojas, Właścicielka firmy Capra Campinos w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel podsumowuje zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach na rynku produktów kozich.


- Z moich 17-letnich obserwacji wynika, że maksimum zainteresowania mlekiem kozim przypadło na lata 1995-1997. Potem nastąpiła stagnacja. Od 2-3 lat obserwuję wzrost popytu na sery kozie dojrzewające i kozie twarogi. Sprzedaż jogurtów, zwłaszcza owocowych, skierowanych głównie do dzieci spada, co zrozumiałe, w okresie wakacji i ferii szkolnych. Największe wahania odnotowuję przy sprzedaży mleka pasteryzowanego. Tu przede wszystkim oddziałują na znaczną część naszego społeczeństwa stereotypy. W moim odczuciu najbardziej perspektywiczną kategorią są wszelkiego rodzaju sery z mleka koziego.