1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Większa powierzchnia sklepu to większa sprzedaż serów pleśniowych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland

– Niestety nie wszędzie można znaleźć półkę z serami pleśniowymi, szczególnie dotyczy to małych sklepów spożywczych – przyznaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Dominacja kanału nowoczesnego wynika z faktu znacząco większej powierzchni na półkach sklepowych. Poza tym sery pleśniowe wymagają zachowania szczególnego reżimu chłodniczego, z czym handel nowoczesny nie ma problemu. Duże sieci mogą sobie pozwolić na umieszczenie kilku facingów dla danego wariantu. Detal tradycyjny z pewnością ma szanse zwiększyć obroty generowane przez tą kategorię, wymaga to jednak pewnych zmian w prowadzeniu placówek – wylicza Jacek Wyrzykiewicz.


– Każda nowa placówka, która chce wprowadzić sery pleśniowe na swoje półki może rozpocząć od węższego asortymentu serów pleśniowych, który będzie stopniowo powiększać w miarę wzrostu zainteresowania. Ważne jest, aby dobrze wyeksponować produkt oraz zadbać o to, aby na półce sklepowej nie było braków. Takie podejście powinno w znaczący sposób przyczynić się do wzrostu przychodów generowanych przez tą kategorię.
– Zdecydowanie częściej kupujemy sery konfekcjonowane, te w opakowaniach jednostkowych 100-200 g. – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.