1. Aktualności
  2. Polska

Arla Foods: Trend używania masła wzmacnia się

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© arla

– W wielu krajach Europy Zachodniej do pieczenia najczęściej wybierane jest masło – mówi Forum Mleczarskie Handel Joanna Mostył, Brand Manager w Arla Foods. – Co ważne, trend ten ciągle się wzmacnia w związku z modą na gotowanie i pieczenie w domu. Ta moda dotarła również do Polski. Polacy coraz chętniej oglądają programy kulinarne w telewizji, szukają przepisów w kolorowych magazynach i w Internecie. Rośnie popularność blogów kulinarnych – jest ich obecnie ponad 1200, a około 9 mln internautów co miesiąc szuka na nich przepisów – dodaje Joanna Mostył.

– Marka Lurpak już drugi rok z rzędu jest patronem konkursu Kulinarny Blog Roku. Od lutego do Wielkanocy zachęcamy blogerów do zgłaszania przepisów na słodkie wypieki na maśle. Jest to część naszego programu promocji rozszerzenia konsumpcji masła. Masło użyte do pieczenia daje gwarancję doskonałego rezultatu: nadaje ciastu wyjątkowy maślany aromat, podkreśla smak pozostałych składników, sprawia, ze ciasto jest bardziej puszyste i elastyczne, a kruche ciasteczka stają się bardziej kruche. Przepisy blogerów są dostępne na stronie www.kulinarnyblogroku.pl. Dodatkowo na stronie Lurpak można znaleźć dwa przepisy na duńskie specjalności – duńskie ciasto kringle oraz ciasto migdałowe. Obydwa przepisy pojawią się również w popularnych magazynach kobiecych - podsumowuje Joanna Mostył, Brand Manager w Arla Foods