1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Konsumenci wybierają głównie sery na wagę

Autor: Janusz Górski
© hochland

– Od kilku lat rynek serów żółtych dojrzewających w naszym kraju wykazuje wzrost i jest mocno rozdrobniony – sery dojrzewające ma w swojej ofercie wielu producentów, a łączna oferta przekracza kilkaset produktów – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Trade Marketing Manager w Hochland Polska.
– Spośród dostępnych serów dojrzewających konsumenci nadal wybierają głównie sery na wagę. Tendencja ta zmienia się na korzyść serów w plastrach pakowanych przez producenta w opakowaniach z opcją otwórz-zamknij.


- Sery dojrzewające w tych opakowaniach faktycznie są przez Polaków doceniane. Dublowanie przez mleczarnie oferty w folii miękkiej w stosunku do serów w twardej folii, dzieje się głównie ze względu na poszukiwanie nowych możliwości sprzedaży i wykorzystania potencjalnych możliwości. Poza tym opakowania z folii miękkiej są zdecydowanie tańsze, stąd ta oferta może być kierowana do klienta mniej wymagającego - dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
- Oferta plastrów serów dojrzewających Hochland obejmująca tradycyjne polskie, a także mniej popularne smaki w innowacyjnym opakowaniu, pozwalającym na zachowanie świeżości produktu, okazała się strzałem w dziesiątkę - podsumowuje nasz rozmówca.