1. Aktualności
  2. Polska

Polmlek: Polski rynek ma swoje uwarunkowania

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© polmlek

– Przewaga sprzedaży serów typu holenderskiego nad sprzedażą serów typu szwajcarskiego dotyczy zarówno plastrów jak i serów w blokach i uwarunkowana jest dwoma aspektami. Po pierwsze sery typu holenderskiego to klasyka smaku, a po drugie ich oferta jest zdecydowanie większa na rynku – mówi Tadeusz Bruj, Prezes w Polmlek. Zwraca również uwagę na inny aspekt: - Rynek polski nie jest jeszcze gotowy na asortyment serów funkcjonalnych, gdyż najpierw potrzebna jest kampania edukacyjna w tym zakresie, a jak na razie nie ma zbyt wielu chętnych na tego typu działań. W swojej ofercie Grupa Polmlek na tą chwilę nie posiada serów funkcjonalnych natomiast posiada szeroki asortyment jogurtów funkcjonalnych produkowanych przez Polmlek Maćkowy. W przypadku jogurtów funkcjonalnych drogę edukacji mamy już w pewnym sensie za sobą natomiast w przypadku serów jesteśmy dopiero na początku tej drogi.


– Rynek serów plasterkowanych w opakowaniach typu „otwórz-zamknij” stale rośnie. Klienci lubią wygodę i komfort spożywania produktów a opakowania serów w plastrach typu „otwórz-zamknij” spełniają tą potrzebę w 100%. Dodatkowo opakowania serów w plastrach oferowany przez Grupę Polmlek posiadają srebrną metalizę, która poza atrakcyjnym i przykuwającym uwagę wyglądem dba o najwyższą jakość. Srebrna metaliza ma mniejszą przepuszczalność powietrza i słońca w stosunku do standardowego i transparentnego opakowania przez co zachowuje najwyższe walory jakościowe produktu – wskazuje Prezes Bruj.
– Sery z dodatkami smakowymi to dość niszowy segment rynku, ale ma swoich zwolenników. Grupa Polmlek posiada w swojej ofercie Ser Lidzbarski z Ziołami, z Pieprzem oraz z dodatkiem Chilli. Konsumenci spożywają sery z dodatkami okazjonalnie, czyli jak zawsze lubią klasyczną goudę, to od czasu do czasu szukają jakiejś odmiany i sięgają wtedy właśnie po sery z dodatkami – zauważa Tadeusz Bruj, Prezes w Polmlek.