Arla Foods Ingredients pomaga czyścić etykiety
Produkty naturalne bez dodatków zyskują na wolumenie sprzedażowym w całej Wschodniej Europie. Konsumenci poszukują produktów zdrowych oraz bardziej wartościowych za te same pieniądze. Arla Foods Ingredienst rozpoczęła kampanię mającą na celu pomagać firmom mleczarskim zwiększać ich rynek serów i jogurtów (wolnych od dodatków).
- Z naszymi rozwiązaniami wytwórcy mogą redukować lub eliminować dodatki osiągając produkty wysokiej jakości nadal redukując koszty – mówi Larissa Mariager, technical sales manager odpowiedzialna za Europę Wschodnią.
Zwłaszcza rosyjska administracja zwraca uwagę konsumentom na dodatki obecne w żywności oraz poleca patrzeć na nie krytycznym okiem. Według Nielsen Russia, 68% respondentów zwraca większą uwagę na zawartość etykiet, a 20% zawsze czyta etykiety przed zakupem. Naturalność i bezpieczeństwo są wysoko na liście priorytetów konsumentów – podsumowuje Nielsen.