1. Aktualności
  2. Polska

EkoŁukta: Sklepy specjalistyczne rozwijają się dynamicznie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© ekolukta

O handel mlecznymi produktami ekologicznymi zapytaliśmy Roberta Saludę, Prezesa Zarządu w mleczarni EkoŁukta.
- Rośnie nie tylko liczba sklepów specjalistycznych, ale także ich powierzchnia: do niedawna przeważały sklepy o powierzchni 50-70 m2, obecnie coraz więcej z nich przekracza 100 m2, a istnieją już także markety samoobsługowe o pow. powyżej 250 m2. Problemem handlu nowoczesnego jest nadal niezbyt duża oferta żywności eko, a także trudność z jej odnalezieniem na półkach – podkreśla Robert Saluda.

- Dotyczy to szczególnie sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie wśród wielotysięcznego asortymentu produkty ekologiczne po prostu giną. Brak wydzielonej ekspozycji produktów eko powoduje, że klient często nie wie, że sklep ma w swojej ofercie takie produkty.
Konsument produktów ekologicznych to najczęściej osoba o wyższym statusie materialnym, dokonująca świadomego wyboru, szukająca określonych produktów i ceniąca swój czas. Dlatego tak ważne jest odpowiednie „podanie” tych produktów klientowi. Powinniśmy zdać sobie sprawę, że w naszym kraju żywność ekologiczna to wciąż nowa i całkiem odrębna kategoria produktów, której obecność w sklepie należy zdecydowanie zaakcentować.
EkoŁukta to największy producent mlecznych produktów ekologicznych w Polsce.