1. Aktualności
  2. Polska

Piątnica (OSM): Preferencje klientów zmieniają się nieodwracalnie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© FM

O zmiany zachodzące na rynku mleka oraz zachowania samych konsumentów zapytaliśmy Beatę Tomczyk, Koordynatora ds. Marketingu w mleczarni Piątnica (OSM). - W segmencie produktów nabiałowych, obserwujemy tendencję poszukiwania naturalności, zdrowia, tradycyjnych smaków. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i poszukują naturalnych, jak najmniej przetworzonych produktów. Rozbudowany segment wszelkiego rodzaju napojów na bazie mleka, gotowych kaw do picia oraz dynamiczny wzrost segmentu napojów owocowych, wód smakowych i soków jest dowodem nieodwracalnych zmian preferencji konsumentów.

- Liczymy na to, że po fali zachwytu dla mleka ‘weekendowego’, które ma bardzo wygodny termin przydatności do spożycia i nie wymaga chłodzenia – klienci będą poszukiwać mleka przypominającego naturalne, wiejskie mleko. Świadomy konsument musi jednak zdawać sobie sprawę, że powoduje to większą wrażliwość produktu na czynniki zewnętrzne i skrócenie terminu do spożycia - podsumowuje Beata Tomczyk.