1. Aktualności
  2. Polska

Biedronka: Wartość sprzedaży wzrosła o 26,6%

Źródło: Jeronimo Martins
Autor: Janusz Górski

Sieć sklepów Biedronka po raz kolejny odnotowuje wzrost sprzedaży. W I półroczu 2011 wartość sprzedaży sieci liczona w PLN wzrosła o 26,6%. Dobre wyniki odnotowała również cała Grupa Jeronimo Martins, która może się pochwalić wzrostem sprzedaży o 17,5%. Polska część Grupy wygenerowała 60% wartości sprzedaży Grupy i 67% zysku operacyjnego (EBITDA) potwierdzając swoje znaczenie dla bilansu Jeronimo Martins.

W pierwszym półroczu 2011 r. przybyły 63 nowe sklepy Biedronka – na koniec czerwca br. było ich 1 707. W tym okresie wyremontowano także 24 istniejące sklepy. Tak intensywny rozwój jest możliwy m.in. dzięki decyzji o przeznaczeniu na rozwój sieci Biedronka w całym roku 2011 około 75% budżetu inwestycyjnego Grupy Jeronimo Martins 450 mln EUR.
W I półroczu Biedronka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży na poziomie 28,1% w EUR (26,6% w PLN). Wzrost mierzony parametrem „like-for-like” (sprzedaż porównywalna) wyniósł 16%. Te wyniki są rezultatem 6% wzrostu średniej wartości koszyka zakupów oraz około 10% wzrostu liczby kupujących w sklepach.
- Realizujemy przyjętą strategię rozwoju sieci Biedronka – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka – W bieżącym roku planujemy otwarcie ok. 200 nowych sklepów i co najmniej takie samo tempo chcemy utrzymać w następnych latach. Stały wzrost sprzedaży i wzrost liczby nowych placówek są możliwe dzięki zaufaniu klientów, które jest wynikiem naszej ciągłej pracy nad wysoką jakością produktów i gwarancji niskiej ceny.