1. Aktualności
  2. Świat

Węgry: Spada lojalność klientów sieci

Źródło: GfK Hungaria
Autor: Janusz Górski

Węgry odnotowują niewielki wzrost w handlu detalicznym po dołku, jaki wystąpił w 2009 roku. Nominalna wartość sprzedaży żywności i produktów chemicznych wzrosła o 1,4% w porównaniu do ostatniego roku. Warto przy tym pamiętać, że dopiero druga połowa 2010 roku przyniosła ożywienie w węgierskiem handlu.
Krisztina Kovács, Manager GfK Hungária’s Consumer Tracking stwierdza wprost, że spada lojalność klientów, którzy obecnie robią zakupy w prawie 9 sieciach (średnio, żywność i chemia).

Największe wzrosty są udziałem hipermarketów i sieci małych sklepów, które odnotowały wzrost średniego zakupu. Przegranym są sieci supermarketów, ale jest to częściowo zasługa przekonwertowania sieci Plus na dyskonty.