1. Aktualności
  2. Polska

3 tys. Biedronek do 2015 r

Źródło: wirtualnemedia.pl
Autor: Janusz Górski

Spółka Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci sklepów Biedronka podtrzymuje plan zwiększenia sieci sklepów do 3 tys. w 2015 r. czyli po ok. 200 otwarć rocznie, wynika z wypowiedzi dyrektora regionalnego spółki Pedro Pereira da Silva.

– Podtrzymujemy, że do 2015 roku chcemy mieć 3 tys. sklepów pod marką Biedronka. W tym roku chcemy otworzyć około 200 nowych placówek i w tym tempie otwierać je w kolejnych latach. Oprócz tego planujemy remontować dodatkowo 80-120 sklepów rocznie – powiedział da Silva dziennikarzom.
Dyrektor spółki dodał, że na obecną chwilę rozwój sieci Biedronek jest realizowany zgodnie z założonym planem i tegoroczne nakłady inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł pozostają aktualne. Oprócz tego JMD systematycznie chce zwiększać obecność na polskim rynku handlu detalicznego.
– Przy dużej obecności na terenie Polski szukamy nowych pomysłów na biznes, poszukiwanie sposobów na dywersyfikację portfolio, którym dysponujemy. Mamy know-how zdobyty na polskim rynku, dobre relacje z partnerami biznesowymi. Jednym z takich pomysłów jest otwarta niedawno w Warszawie drogeria Hebe, a wkrótce powstaną 2-3 kolejne - powiedział da Silva.
Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych Biedronka. Od 1995 roku zainwestowała w Polsce ponad 5 mld zł, a jej sprzedaż w 2010 r. wyniosła 19,2 mld zł.