1. Aktualności
  2. Polska

Galerie handlowe wchodzą do małych miast

Źródło: biznes.gazetaprawna.pl
Autor: Aleksandra Karpińska

Małe miasta bogacą się, a to wpływa na ich siłę nabywczą. 80% nowej powierzchni handlowej powstaje właśnie tam. W galerie handlowe inwestują już nie tylko międzynarodowi deweloperzy, lecz także lokalne firmy.

W Polsce działa 330 centrów handlowych. W tym roku do dyspozycji klientów trafi 600 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. W sumie w budowie i w planach pozostaje 2,2 mln mkw. Z danych Agnieszki Tarajko-Bąk, analityka rynku w Jones Lang LaSalle, wynika, że w ośmiu głównych aglomeracjach kraju buduje się 140 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. To stanowi niecałe 18% powierzchni. Reszta powstaje w średnich i mniejszych miastach.
W mniejszych ośrodkach chcą inwestować nie tylko najwięksi międzynarodowi deweloperzy, jak Rank Progress czy Mayland Real Estate, lecz także mniejsze lokalne firmy. Eksperci dodają jednak , że mimo dobrych perspektyw w małych miastach istnieje ryzyko przeinwestowania. Jest w nich bowiem miejsce najwyżej dla jednej galerii handlowej. – Powinna ona zaoferować od kilku do kilkunastu sklepów z modą, aptekę i market spożywczy – wymienia Przemysław Dwojak. Inaczej nie odniesie sukcesu albo jej działanie będzie na granicy opłacalności.