Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności

Mlekovita (GK) osiągnęła najwyższe przychody w swojej działalności

Źródło: Mlekovita   Dodano: 2011-03-30 14:00:16

30 marca 2011 odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Mlekovita (SM), na którym Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy oraz wyniki 2010 roku.

Mlekovita (GK) osiągnęła najwyższe przychody w swojej ponad 83 letniej działalności na rynku. 2010 rok zamknął się przychodami w wysokości 2 507 815 tys. PLN przy czym uzyskano aż 32% dynamiki v/s roku 2010. Przychody 2009 roku zamknęły się wynikiem 1 899 487 tys. PLN przy 21% dynamice v/s roku 2008.
Prezes Zarządu Dariusz Sapiński powiedział, że jest bardzo zadowolony z podsumowania wyników ubiegłego roku. Podkreślił również, że osiągnięto sukces w postaci bardzo dynamicznego rozwoju firmy Mlekovita, a marka Mlekovita to marka o największej wartości. Tak wysoka dynamika przychodów to w dzisiejszych czasach ewenement na rynku, nie tylko zresztą spożywczym. Uważam że spełniliśmy naszą misję chcieliśmy być najlepsi i tacy jesteśmy - stwierdził Dariusz Sapiński.
Patrząc historycznie na Ranking Najcenniejszych Polskich Marek ogłaszany corocznie od 7 lat przez dziennik Rzeczpospolita, Mlekovita odniosła spektakularny sukces – gdyż w bieżącym roku wyprzedziła najbardziej dotychczasowo cenną markę Tyskie, w ubiegłym roku markę Wedel.
W klasyfikacji ogólnej Mlekovita zajęła 11 pozycję poprawiając tym samym wynik z ubiegłego roku o 2 miejsca. W roku 2006 Mlekovita zajmowała 20 pozycję w tym prestiżowym rankingu.
Nadmienić należy iż użytkownikami wszystkich marek notowanych w rankingu przed Mlekovitą są firmy z obcym kapitałem.
W osiągnięciu największego w historii firmy przychodu w roku 2010, pomogła Mlekovicie koniunktura na światowych rynkach, oraz pomimo niestabilnych kursów walut słaba złotówka, dzięki czemu uzyskiwała lepsze ceny za swoje produkty. Nie bez znaczenia były też poczynione inwestycje, z których najważniejsze to:
Inwestycje w zakresie techniki i technologii:
• otwarcie nowej fabryki konfekcjonowania sera
• uruchomienie nowej linii rozlewni mleka oraz linii do pakowania mleka w kartoniki z zakrętką o pojemności 1 l i 500 ml z zakrętką,
•uruchomienie pakowaczki do serków topionych w kubkach
•uruchomienie w zakładzie w Lubawie linii do pakowania serka wiejskiego w tzw. dwudzielnych kubkach, oraz zwiększenie zdolności produkcyjnych poprzez zainstalowanie dodatkowych urządzeń do produkcji i pakowania serka wiejskiego opakowaniach 200 g i 500 g.
Inwestycje w zakresie handlu i marketingu:
•otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego w Brzesku
•rozwój sklepów firmowych własnych i franczyzowych. Pod szyldem Mlekovita obecnie działa 47 sklepów i 18 stoisk firmowych.
•przeprowadzenie kampanii reklamowych na masło Polskie, mleko Polskie, mleko Wypasione oraz specjalnej letniej akcji pt.: Wypasione Wakacje
•organizacja Międzynarodowego Dnia Mleka w Kaliningradzie, Światowego Dnia Mleka w Polsce oraz Regionalnych Świąt Mleka z Mlekovitą w Lubawie i Wikielcu.
Dzięki tym inwestycjom udało się wprowadzić Mlekovicie na rynek ponad 30 produktów, m.in.
-poszerzyć asortyment serów plastrowanych w opakowaniach typu otwórz- zamknij o jedyne na rynku sery mierzwione, w 3 razy cieńszych plastrach, sery plastry w opakowaniach 1 kg, oraz większy wachlarz serów w opakowaniach 150 g: Mazdamer, Gouda wędzona, Morski i Salami,
- uatrakcyjnić ofertę serków wiejskich o serek lekki oraz serki w tzw. dwudzielnych kubeczkach ze słodkimi dodatkami truskawki oraz brzoskwini z marakują
- wzbogacić mleko Wypasione o nowy 500 ml format kartonika zakrętką,
- rozszerzyć portfolio serków topionych o nowe, funkcjonalne serki w wygodnych kubeczkach,
W bieżącym roku wprowadzone zostały także serki i jogurty pitne pod nazwą MENU B - o dużej zawartości naturalnego białka i zerowej zawartości tłuszczu.
Podczas Walnego Zebrania członkowie spółdzielni wybrali Radę Nadzorczą oraz jednogłośnie udzielili absolutorium na kolejny rok działalności Prezesowi Zarządu Dariuszowi Sapińskiemu.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25