1. Aktualności
  2. Świat

Grupa Metro poprawia wyniki, gorzej w Polsce

Źródło: Metro Group
Autor: Janusz Górski

Poziom sprzedaży w Grupie Metro wzrósł w pierwszej połowie 2010 roku o 2,4% do 31,2 mld euro. W pierwszej połowie roku Grupa otworzyła 28 nowych placówek handlowych oraz ograniczyła zadłużenie o 134 mln euro.
Wyniki za pierwszą połowę roku potwierdzają pozytywny trend odnotowany w pierwszym kwartale, kiedy to sprzedaż wzrosła również o 2,4% do 15,7 mld euro.

Największą sprzedaż odnotowano w Niemczech (12,2 mld euro, spadek o 1,4%), sprzedaż w Europie Zachodniej wyniosła natomiast 10 mld euro (wzrost o 4%), a w Europie Wschodniej wyniosła 7,8 mld euro (wzrost o 5,6%).
Komunikat wspomina także o wynikach w Polsce: okres żałoby oraz powódź wpłynęły na pogorszenie wyników.