1. Aktualności
  2. Polska

Łowicz (OSM): W grupie twarogów łowickich największą popularnością cieszy się wariant półtłusty

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– Sprzedaż w kategorii twarogów, mimo panującej sytuacji epidemiologicznej utrzymuje zadowalający poziom – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – Prognozujemy wzrost sprzedaży rok do roku, gdyż sprzedaż serów twarogowych cyklicznie notuje w grudniu widoczne wzrosty. Nie jest to co prawda tak duży pik sprzedażowy jak w przypadku Świąt Wielkanocnych.

– Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Polska jest 6. producentem twarogów i serów na świecie, a sprzedaż zagraniczna w latach 2004-2020 zwiększyła się ponad 4-krotnie. Zauważalnie w przypadku marki Łowicz (OSM) większa część sprzedaży jest eksportowana, ale rynek lokalny również jest chłonny tego produktu. Największą popularnością cieszy się wariant półtłusty w kostce 200 g, który notuje dwukrotnie wyższe przychody ze sprzedaży w porównaniu do wariantu w postaci klinka 250 g.

– Podobną tendencję notuje twaróg chudy. Najmniejszą popularnością cieszy się twaróg tłusty, który w naszej opinii swoją „niechlubną reputację” zawdzięcza wyższej zawartości tłuszczu, która niestety nie wpisuje się w obecne trendy healthly oraz fit. Krajanka półtłusta jest produktem o stabilnym udziale w sprzedaży. W ofercie posiadamy już gotowe masy twarogowe jak Sernik łowicki w wiaderku 1 kg, czy trzykrotnie mielony twaróg w formie batonu, kierowane do mniej zaawansowanych gospodyń domowych, ponieważ są praktycznie gotowymi rozwiązaniami – wskazuje nasza rozmówczyni.

– Jak wiemy Polacy uwielbiają gotować, więc jako producent przygotowujemy się na zwiększone zapotrzebowanie produktu na rynku. Cieszymy się, że ten akcent tradycyjnego przygotowywania potraw, w atmosferze rodzinnej nadal jest obecny w polskich domach – dodaje Agata Makowska Dyrektor Handlu Łowicz (OSM).

Ostatnie wiadomości o firmie