1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Wskutek pandemii konsumenci mają opory by testować nowe smaki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Pandemia wpływa na strukturę sprzedaży, to czas kiedy branża FMCG mierzy się z wieloma wyzwaniami. Konsumenci w tym czasie zdecydowanie częściej wybierają produkty w opakowaniach zamkniętych – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Uważają je za bardzo praktyczne i bezpieczne. Stąd handel serami na stoisku otwartym, mimo większej wiedzy sprzedawców, rozwija się w sposób umiarkowany.

– Ostatnie badania zmian w zachowaniach konsumentów, które przyniósł COVID i będąca częściowo jego skutkiem inflacja, pokazują, że konsumenci w ciężkich czasach mają więcej oporów, by testować, także nowe smaki. Często wybierają znane, podstawowe smaki produktów żywnościowych, żeby zmniejszyć ryzyko marnowania pieniędzy.

– Do łask wracają produkty, które wspomagają odporność organizmu. Istotne jest, by sięgać po produkty, które nie tylko będą źródłem dobrego samopoczucia, ale również odgrywają rolę w kontekście wzmocnienia odporności. Jednak zmiany w postawach konsumentów jeszcze się w pełni nie wyklarowały. Głębsze zmiany w świadomości konsumenta, zwłaszcza młodego, będą widoczne później, dzieją się na płaszczyźnie wartości i oczekiwań od życia.

Ostatnie wiadomości o firmie