1. Aktualności
  2. Polska

Łowicz (OSM): Opakowania rodzinne nabiału to coraz częstsza praktyka

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– Pojęcie dużych opakowań należy rozdzielić w kontekście modelu B2C oraz kanału HoReCa – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Agata Makowska Dyrektor Handlu Łowicz (OSM). – W modelu B2C mówiąc o mega opakowaniach, czy rodzinnych opakowaniach produktów mleczarskich mamy na myśli opakowania występujące w gramaturze 300-500 g. Gramatura ta wyczerpuje zapotrzebowanie rodziny w modelu 2+2, 2+3 na produkty, których termin przydatności jest ograniczony. Produkty branży nabiałowej pojawiające się w tego typu wagach to najczęściej sery dojrzewające, serki wiejskie czy multipaki opakowań jednostkowych serków homogenizowanych i jogurtów. Jest to rozwiązanie coraz częściej występujące na rynku, bo z nim wiąże się niższa cena w przeliczeniu na kilogram produktu. Przez wzgląd na zmianę naszych przyzwyczajeń i zachowań z powodu pandemii, nadal wielu z nas pracuje w trybie zdalnym lub hybrydowym, stąd też wynika wyższe spożycie produktów spożywczych.

– W kontekście rynku HoReCa myślimy i mówimy o opakowaniach minimum 2 kg. W ofercie Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu produkty dostępne są głównie w wiadrach 5 kg lub 10 kg. Posiadamy szeroką ofertę produktów profesjonalnych dedykowanych dla kanału HoReCa i piekarnictwa, których receptury dedykowane są do dalszego przemysłowego wykorzystania, zapewniając powtarzalność i wysoką jakość finalnych produktów otrzymanych z ich wykorzystaniem. W gronie tych produktów znajdują, się jogurty, twarogi, śmietany, maślanki, sery sałatkowe, Mascarpone i wiórki serowe, a także szeroką gamę analogów dla tych produktów – dodaje Dyrektor Handlu w mleczarni Łowicz (OSM).

Ostatnie wiadomości o firmie