1. Aktualności
  2. Polska

Włoszczowa (OSM) chce zwiększać sprzedaż serów o 10% rocznie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© włoszczowa (osm)

Włoszczowska mleczarnia w 2020 r. uzyskała 496,77 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 460,26 mln zł w 2019 r. W tej kwocie tylko 6,5 mln zł stanowiły przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów. Mleczarnia zakończyła rok bardzo dobrym wynikami, gdyż jej zysk netto zrósł z 3,01 4,61 mln zł. Wzrost ze sprzedaży produktów wyniósł 8%.

Spółdzielnia może pochwalić się 5% udziałem w rynku  serów podpuszczkowych dojrzewających. Eksport wyniósł 17% artości sprzedaży i dotyczył takich krajów jak: Niemcy, Czechy, Słowacja, Węgry, Izrael, Ukraina, Chorwacja, Kazachstan oraz Wielka Brytania.

Spółdzielni udało ię zwiększy skup mleka o 6,3%, a spółdzielnia przerobiła 250,75 tys. litrów mleka tj. 6,9% więcej niż rok wcześniej. Największą dynamikę produkcji uzyskano w produkcji serów; nowa warzelnia pracuje n 100% wydajności. Obecna strategia mleczarni zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 10% rocznie.

W 2020 r. mleczarnia wydała na inwestycje 25,8 mln zł. Najważniejsze z nich to zakup krajalnicy Weber, linii pakującej w kubki Trepko, pakowaczki Multivac, linii wirująco-pasteryzującej, stacji mycia, modernizacja maszynowni, zakup kotła twarożkarskiego.

Spółdzielnia może pochwalić się wyższą rentownością majątku, kapitału własnego oraz rentownością netto.

Ostatnie wiadomości o firmie