1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods i jej nowa strategia. 4 mld euro na inwestycje w zrównoważony rozwój

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© arla foods
Peder Tuborgh, Dyrektor Generalny Arla Foods © arla foods

Europejska spółdzielnia mleczarska Arla Foods przedstawiła nową, pięcioletnią strategię. Nowy plan ma umocnić elementy zrównoważonej produkcji mleczarskiej i odpowiedzialnego rozwoju. W ciągu najbliższych pięciu lat Arla jest gotowa zwiększyć swoje inwestycje o ponad 40% do ponad 4 mld EUR, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, cyfryzacji, nowych technologiach produkcji i rozwoju produktów. Jednocześnie zwiększy dywidendę do ponad 1 mld EUR, aby wesprzeć rolników na ich drodze do zrównoważonego rozwoju.

Arla Foods podkreśla, że na całym świecie rośnie popyt na produkty mleczarskie, a jednocześnie konsumenci oczekują, że spożywana przez nich żywność będzie zdrowa, przystępna cenowo oraz produkowana w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Arla oczekuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat światowy rynek mleczarski będzie rósł o 2% każdego roku. Na Bliskim Wschodzie, w Afryce i krajach Azji i Pacyfiku rosnąca populacja będzie napędzać zwiększone zapotrzebowanie na produkty mleczarskie. W Europie, gdzie nabiał od wielu lat stanowi integralną część codziennych posiłków, konsumenci poszukują produktów, które spełniają ich potrzeby w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia, wygody i zrównoważonej produkcji.

W ciągu najbliższych pięciu lat Arla Foods chce przewodzić branży mleczarskiej w zakresie zrównoważonej produkcji mlecznej opartej na całym swoim łańcuchu wartości i zwiększy swoje zobowiązania by respektować Porozumienie Paryskie (limit 1,5 stopnia wzrostu temperatury).

Arla podkreśla, że w ciągu ostatnich dziesięcioleci właściciele gospodarstw skupionych w Arla Foods stale pracowali na rzecz zrównoważonego rolnictwa i dziś są jednymi z najbardziej efektywnych pod względem klimatycznym producentów mleka na świecie, produkujących mleko o średniej emisji 1,15 kg CO2 na kg mleka.

Jednocześnie firma przejdzie na zieloną energię elektryczną, flotę pojazdów wolną od paliw kopalnych, a wszystkie opakowania mają nadawać się do recyklingu i nie będą zawierać plastiku w opakowaniach markowych produktów do 2030 r.

W ramach programu Future26 Arla Foods zamierza wykorzystać swoje kluczowe przewagi konkurencyjne i zwiększyć sprzedaż o 3-4% rok do roku, inwestując w innowacje i rozwój kategorii, nowe technologie produkcji i łańcuch dostaw.

Arla zainwestuje również w swój globalny, wyspecjalizowany biznes składników wysokiej jakości z mleka i serwatki. Nowo otwarte Centrum Innowacji w zachodniej Jutlandii w Danii ma być siłą napędową, która zmieni przyszłe możliwości i działania innowacyjne w Arla Food Ingredients.

Arla z powodzeniem rozwinęła swoją działalność eksportową na rynki takie jak Chiny, Afryka Zachodnia, Azja Południowo-Wschodnia, gdzie popyt konsumentów na niedrogie produkty spożywcze nabiału przewyższa lokalną produkcję i podaż. Dzięki strategii Future26 Arla wzmocni i rozszerzy swoją obecność na tych rynkach w kategoriach produktów mleczarskich tj. masło i sery, ekologiczne, niedrogie odżywki mleczne i odżywianie we wczesnej fazie życia.

– Jesteśmy w decydującym momencie dla mleczarni i naszych rolników. Dwa wyzwania związane ze zmianą klimatu i niedożywieniem są najtrudniejszymi dla naszych globalnych systemów żywnościowych. Wymagają pilnych działań, a nabiał jest częścią rozwiązania. Jeśli kiedykolwiek był czas, by zrobić krok naprzód i stworzyć przyszłość mleczarni, to jest on teraz. W ciągu najbliższych pięciu lat będziemy musieli współpracować z naszymi właścicielami, klientami i partnerami, aby przyspieszyć naszą transformację w kierunku prężnego i zrównoważonego łańcucha wartości produktów mleczarskich, który będzie dostosowany do przyszłości – powiedział Peder Tuborgh, Dyrektor Generalny Arla Foods.

Ostatnie wiadomości o firmie