1. Aktualności
  2. Polska

Euroser Dairy Group: Sery solankowe notują wzrosty sprzedaży w sezonie wiosenno-letnim

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Produkty z kategorii serów solankowych są chętnie kupowane przez konsumentów przez cały rok – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Paulina Westerby, Junior Brand Manager w Euroser Dairy Group. – Zauważamy jednak znaczny wzrost sprzedaży w tej kategorii w okresie wiosenno-letnim. Sery typu feta znane są głównie jako idealny dodatek do sałatek. Dlatego w okresie letnim, kiedy jest duży wybór świeżych, sezonowych warzyw, jak również są sprzyjające warunki do organizowania przyjęć na świeżym powietrzu, rośnie również popyt na sery solankowe.

– Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się nasza tegoroczna nowość – Grikios Grill Cheese, ser typu halloumi. Produkt wyśmienicie smakuje po podgrzaniu zachowując wewnątrz sprężystą strukturę, a z zewnątrz przybierając złocistą skórkę. Można przygotować go na ciepło, jako główny składnik potrawy, jak również dodatek do sałatek. Dlatego wpisuje się w sezonie grillowym jako jeden z głównych bohaterów każdego spotkania przy grillu jako zamiennik mięsa, dodatek do sałatek lub grillowanych warzyw oraz w wielu innych zestawieniach kulinarnych – dodaje Paulina Westerby.

– Niezastąpionymi serami solankowymi wykorzystywanymi do sałatek są również nasze sery Grikios typu feta. Od wielu lat doceniane przez konsumentów ze względu na walory smakowe oraz szybką i łatwą formę podania, odpowiednie do zastosowania w wielu codziennych oraz okazjonalnych potrawach. Sprzedawcy powinni szczególnie dbać o uzupełnienie asortymentu o te dwa rodzaje serów ze względu na zwiększone zainteresowanie oraz szybką rotację tych produktów w okresie letnim – podkreśla nasza rozmówczyni.

– Lockdown na pewno miał wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Początek pandemii wywołał niepokój i zaopatrywanie w pierwszej kolejności w produkty pierwszej potrzeby. Aby dostosować się do preferencji konsumentów, na polskim rynku pojawili się nowi gracze otwierający kolejne sklepy on-line. Obecnie społeczeństwo przyzwyczaiło się do nowej rzeczywistości, sprzedaż unormowała się oraz widoczne są przyrosty w stosunku do roku ubiegłego – charakteryzuje zmieniającą się sytuację Paulina Westerby, Junior Brand Manager w Euroser Dairy Group.

Ostatnie wiadomości o firmie