1. Aktualności
  2. Polska

Łowicz (OSM): Konsumpcja masła rośnie o 4%

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– W ofercie Łowicz (OSM) posiadamy Masło ekstra 82% tłuszczu w klasycznej kostce 200 g oraz w kubku o tej samej pojemności. Posiadamy również wersję bezlaktozową masła ekstra w formie kostki 200 g, a także opcje smakowe: z solą morską 125 g oraz solone z czosnkiem 125 g – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Anna Siuda, Kierownik Marketingu Łowicz (OSM). – Konsumpcja masła utrzymuje stałą tendencję wzrostową, obecnie jest to około 4%, w ujęciu rok do roku. Nie zauważamy wzrostu popularności oraz przewagi na półce wariantów smakowych. Zainteresowanie tym asortymentem przypada na sezon wiosenno-letni związany z możliwością szerszego zastosowania do potraw z grilla.

– Największą popularnością stale cieszy się tradycyjne masło typu ekstra w kostce 200 g, w klasycznej wersji, która jest uniwersalna pod względem smaku i zastosowań. W 2020 roku zanotowało ono największy udział wartościowy w sprzedaży spośród wszystkich indeksów marki Łowicz. Z naszych obserwacji wynika, że najważniejszymi czynnikami wpływającymi na popularność tego produktu są marka i cena – wskazuje nasza rozmówczyni.

– Obserwujemy na rynku „walkę” cenową marek konkurencyjnych, w której nie bierzemy udziału przez wzgląd na wysoką jakość naszego produktu, smak i skład, który nie wymaga drastycznych promocji cenowych, żeby zostać docenionym i dodanym do koszyka zakupowego. Dodatkowo nasze masło łowickie posiada oznaczenie Jakość Tradycja, które jest uznanym przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi krajowym systemem jakości żywności. Te wartości naszego produktu są niezmiennie doceniane przez ciągle rosnącą liczbę konsumentów masła łowickiego – dodaje Anna Siuda, Kierownik Marketingu Łowicz (OSM).

Ostatnie wiadomości o firmie