1. Aktualności
  2. Polska

Mońki (MSM): Czysta etykieta przekłada się na większą sprzedaż

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

– Jeśli chodzi o składniki, im mniej, tym lepiej – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Ewa Polińska, Specjalista ds. Handlu i Marketingu w spółdzielni Mońki (MSM). – W rzeczywistości tradycyjne produkty mleczarskie są wytwarzane z bardzo niewielu składników. Dla wielu konsumentów krótka informacja o składnikach oznacza „prawdziwą żywność”. Im dłuższa lista, tym bardziej żywność wydaje się przetworzona. Niektóre wyzwania, związane ze zmianą składu produktów na całkowicie naturalne, obejmują przejście na stosowanie naturalnych barwników, które mogą mieć mniej żywe kolory oraz mogą być mniej trwałe i odporne na środowisko. Ponadto są zwykle droższe niż barwniki syntetyczne. Dlatego znalezienie zamienników może wymagać większego użycia mniej funkcjonalnego naturalnego zamiennika lub użycia wielu składników, aby osiągnąć ten sam efekt, często przy wyższych kosztach. Branża mleczarska obserwuje zmiany na rynku oraz dostrzega zmiany w oczekiwaniach konsumentów. Producenci żywności skupiają się głównie na czynnikach związanych ze zdrowiem – promuje się to, co naturalne, bez sztucznych dodatków.

– Coraz bardziej też rozszerza się znaczenie pojmowania czystej etykiety. Klienci zwracają baczniejszą uwagę na czynniki etyczne i środowiskowe. Chcą wiedzieć, co działo się z produktem zanim trafił na sklepowe półki. Dlatego coraz więcej producentów żywności, w ramach czystej etykiety, decyduje się na przekazywanie informacji dotyczących dobrostanu ludzi i zwierząt w trakcie całego procesu produkcji. Zwiększa się także nacisk na przejrzystość łańcucha dostaw. Właśnie te aspekty będą kluczowe w komunikacji z klientami w przyszłości – podkreśla Ewa Polińska.

– Nabiał jest od dawna ceniony ze względu na swoje wartości odżywcze – zazwyczaj zawiera duże ilości białka, wapnia i witaminy D. Na szczęście te składniki odżywcze są równie istotne dla dzisiejszych konsumentów. Ideą czystej etykiety jest deklaracja odnośnie zawartych w produkcie składników. Mają być proste, naturalne i zdrowe. Branża mleczarska powinna więc dążyć do maksymalnego upraszczania składów, ale także samych nazw, które w założeniu mają być dla konsumentów po prostu zrozumiałe – zwraca naszą uwagę Ewa Polińska.

– Zaufaj swoim klientom, aby mogli zaufać Tobie. To, co postrzegają jako lepsze dla swoich dzieci i rodzin, będzie decydować o zakupie. Czysta etykieta to coś więcej niż tekst przyklejony na opakowaniu. Klienci czytając etykiety określą swoje oczekiwania odnośnie tego, co mają zawierać produkty, które kupują. Marki, które dobrze rozumieją te oczekiwania, stosując czyste etykiety, budują relacje oparte na przejrzystości działań, co przekłada się na zaufanie konsumentów, a w efekcie – większą sprzedaż – puentuje Ewa Polińska, Specjalista ds. Handlu i Marketingu w spółdzielni Mońki (MSM).

Ostatnie wiadomości o firmie