Branża Mleczarska 100 Firm

Aktualności

Stabilna sprzedaż netto Grupy Valio w 2020 r. Rekord w Chinach

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2021-06-15 09:06:29

Jak podaje fiński gigant, przychody Valio wyniosły 1,81 mld euro, co oznacza wzrost o 1,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Krajowa sprzedaż netto spadła o 0,9%, a międzynarodowa sprzedaż netto wzrosła o 4,3%. Pandemia koronawirusa wpłynęła na konsumpcję krajową i była widoczna we wzroście sprzedaży detalicznej i spadku sprzedaży do HoReCa.

– Pomimo pandemii koronawirusa Valio odnotował dobre wyniki finansowe – skomentowała Annikka Hurme, Dyrektor Generalna Valio. – Jedną z naszych mocnych stron jest elastyczna zdolność produkcyjna, dzięki czemu byliśmy w stanie szybko przenieść produkcję z dużych opakowań przeznaczonych dla restauracji na opakowania konsumenckie. Ponadto popyt na naszych rynkach eksportowych wzrósł, pomimo pandemii.

Rynek produktów roślinnych również się rozwijał. Valio Oddlygood Barista stał się ulubieńcem konsumentów w Finlandii. W ciągu roku Valio wprowadził na rynek Valio Oddlygood Veggie tarte, które stosuje się jak ser.

Sprzedaż netto z operacji międzynarodowych wyniosła 746 mln euro. Wzrost był najsilniejszy w Chinach, gdzie popyt szybko odbudował się po szoku koronawirusowym na początku 2020 r., a sprzedaż netto wzrosła o ponad 40% w porównaniu z poprzednim rokiem.

– Pomimo rozwoju, Valio jest małym aktorem w Chinach. Naszym najważniejszym zadaniem jest dalsza poprawa rentowności eksportu oraz budowanie rozpoznawalności naszych produktów i marki – powiedziała Annikka Hurme.

Wzrost sprzedaży netto na pobliskich rynkach Szwecji, Estonii i Rosji był umiarkowany. W USA pandemia spowodowała gwałtowne wahania cen, które osłabiły wyniki finansowe, ale sprzedaż netto pozostała na rozsądnym poziomie. Po spadku na początku roku, światowe ceny rynkowe mleka w proszku zaczęły rosnąć pod koniec roku.

Valio jest własnością 4300 fińskich producentów mleka, a Valio przekazuje swój zysk operacyjny farmerom za pośrednictwem spółdzielni. Sukces finansowy Valio mierzy się marżą mleczną (tym razem był to wzrost o 0,7% tj. do 861 mln euro). W 2020 r. średnia cena, jaką Valio płacił za mleko, wynosiła 40,9 centów za litr. Premia za zrównoważony rozwój, mająca na celu zachęcenie do ciągłej poprawy dobrostanu zwierząt, pozostała na poziomie dwóch centów za litr.

Valio kontynuowało ambitną pracę na rzecz klimatu w 2020 roku. Celem firmy jest zmniejszenie śladu węglowego całej sieci mlecznej – od gospodarstwa do sklepu spożywczego – do zera do 2035 r.

Valio wyznaczyło Science Based Targets w zakresie klimatu w 2020 r. Zgodnie z tymi celami emisje gazów cieplarnianych z produkcji mleka na litr przyjmowanego mleka surowego zostaną zmniejszone o połowę do 2030 r. w porównaniu z rokiem 2019.

archiwum aktualności »
copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2021
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij