1. Aktualności
  2. Świat

Korea Południowa: Namyang Dairy w ogniu krytyki za reklamowanie jogurtów rzekomo pomagających na COVID-19

Źródło: ctv, cna, jo he-rim
Autor: Janusz Górski

Namyang Dairy to jedna z największych firm mleczarskich w kraju. W ostatnim miesiącu wyszło na jaw, że wyniki badań, które firma sfinansowała i agresywnie promowała, nie mają pokrycia w faktach. Napoje jogurtowe Bulgaris miały zmniejszać ryzyko infekcji koronawirusem. Spowodowało to wzrost kursu akcji mleczarni, po czym kurs spadł zaraz po tym jak Ministerstwo ds. Bezpieczeństwa Żywności i Leków pozwało firmę za fałszywą reklamę, twierdząc, że badania są wątpliwe i nigdy nie obejmowały żadnych testów na zwierzętach ani prób klinicznych.

Policja przeszukała biuro główne mleczarni Namyang w Seulu. Hong Won-sik, Prezes firmy ze łzami w oczach kajał się przed kamerami, a Dyrektor Generalny, Lee Kwang-bum przepraszał za zaistniałą sytuację w chwili, kiedy naród przeżywa ciężkie chwile z powodu COVID-19 i zaproponował rezygnację.

To kolejna z całej serii wpadek firmy Namyang Dairy w osattnim 10-leciu. Firma ma bowiem za sobą oskarżenia o trollowanie przeciw konkrecyjnej mleczarni (tworzenie fikcyjnych kont w internecie w celu zdyskredytowania konkurencji), nieetyczne w swojej skali naciski na dystrybutorów nabiału oraz mijanie się z prawdą w komunikacji z klientami.