Bakoma: Ave Vege wiceliderem w segmencie świeżych produktów roślinnych. Twist liderem w segmencie jogurtów pitnych
Bakoma może uznać 2020 r. za udany, ale nie obeszło się bez negatywnych zjawisk, które wpłynęły na działalność polskiego producenta nabiału. Jak dowiadujemy się, udział sprzedaży marki Bakoma w całej sprzedaży spadł o 2 punkty procentowe wobec do 2019 r. Pod względem wartościowym marka Bakoma odnotowała 3% spadek w stosunku do 2019 r. Na spadek wpływ miała głównie pandemia COVID-19, która spowodowała np. duże ograniczenia w sprzedaży do szkół i restauracji. Kanał HoReCa zanotował w 2020 r. spadek sprzedaży o 38% w stosunku do roku 2019. Sprzedaż towarów w dystrybucji wzrosła o 10%. Wzrosty osiągnięto głównie z tytułu rozwoju handlu alkoholami, a także dzięki poszerzeniu oferty o środki dezynfekcyjne. Łączne przychody ze sprzedaży produktów i towarów były na porównywalnym poziomie.
Jak wylicza firma, sukcesem wykazały się następujące marki: Ave Vege – wicelider w segmencie świeżych produktów roślinnych Twist – lider w segmencie jogurtów pitnych, 7 Zbóż – lider w segmencie jogurtów zbożowych, Grecki – lider w segmencie jogurtów greckich, Satino – lider w segmencie deserów dla dorosłych i kaw mrożonych, Bakuś – wicelider w segmencie dziecięcym, Men – lider w segmencie jogurtów wysokobiałkowych, Naturalny – umocnienie drugiej pozycji na rynku jogurtów naturalnych, Bakoma Bio – lider w segmencie jogurtów ekologicznych.
Pomimo negatywnych zjawisk Spółka obroniła swoją pozycję na rynku. Wartość przychodów ze sprzedaży w 2020 roku vs 2019 rok utrzymała się na podobnym poziomie.
W 2019 r. firma uzyskała 578 mln zł przychodów ze sprzedaży.