1. Aktualności
  2. Polska

Bakoma: Ave Vege wiceliderem w segmencie świeżych produktów roślinnych. Twist liderem w segmencie jogurtów pitnych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Bakoma może uznać 2020 r. za udany, ale nie obeszło się bez negatywnych zjawisk, które wpłynęły na działalność polskiego producenta nabiału. Jak dowiadujemy się, udział sprzedaży marki Bakoma w całej sprzedaży spadł o 2 punkty procentowe wobec do 2019 r. Pod względem wartościowym marka Bakoma odnotowała 3% spadek w stosunku do 2019 r. Na spadek wpływ miała głównie pandemia COVID-19, która spowodowała np. duże ograniczenia w sprzedaży do szkół i restauracji. Kanał HoReCa zanotował w 2020 r. spadek sprzedaży o 38% w stosunku do roku 2019. Sprzedaż towarów w dystrybucji wzrosła o 10%. Wzrosty osiągnięto głównie z tytułu rozwoju handlu alkoholami, a także dzięki poszerzeniu oferty o środki dezynfekcyjne. Łączne przychody ze sprzedaży produktów i towarów były na porównywalnym poziomie.

Jak wylicza firma, sukcesem wykazały się następujące marki: Ave Vege – wicelider w segmencie świeżych produktów roślinnych Twist – lider w segmencie jogurtów pitnych, 7 Zbóż – lider w segmencie jogurtów zbożowych, Grecki – lider w segmencie jogurtów greckich, Satino – lider w segmencie deserów dla dorosłych i kaw mrożonych, Bakuś – wicelider w segmencie dziecięcym, Men – lider w segmencie jogurtów wysokobiałkowych, Naturalny – umocnienie drugiej pozycji na rynku jogurtów naturalnych, Bakoma Bio – lider w segmencie jogurtów ekologicznych.

Pomimo negatywnych zjawisk Spółka obroniła swoją pozycję na rynku. Wartość przychodów ze sprzedaży w 2020 roku vs 2019 rok utrzymała się na podobnym poziomie.

W 2019 r. firma uzyskała 578 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Ostatnie wiadomości o firmie