1. Aktualności
  2. Polska

Torpol: Rosnące zapotrzebowanie branży e-commerce na papier wpłynęło na agresywny wzrost cen surowców do produkcji worków do mleka w proszku

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© torpol

– Przełom roku 2020/2021 upłynął pod znakiem niestabilnej sytuacji cenowej, ale też braku dostępności bazowych surowców wykorzystywanych do produkcji worków papierowych z folią LDPE dedykowanych branży mleczarskiej. Ceny papierów oraz polietylenu osiągnęły poziom nieobserwowany od wielu lat – mówi Forum Mleczarskiemu Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu w Torpol. – Sytuacja na rynku tworzyw sztucznych zaczęła wymykać się spod kontroli, ceny polietylenów szybowały w górę, osiągając obecnie poziom o 120 % wyższy odniesieniu do końca 2020 roku,  a ceny papieru – po dwukrotnej podwyżce – wzrosły o 30%. Musieliśmy zareagować podnosząc w marcu ceny jednostkowe produkowanych przez nas worków. Nasi Klienci przyjęli ten stan rzeczy z dużym zrozumieniem doskonale rozumiejąc powód naszego ruchu.

Prognozy cenowe na lepszą sytuację cenową psują jednak kolejne doniesienia producentów papieru, którzy przewidują kolejną podwyżkę cen surowca jeszcze w połowie bieżącego roku. Czas dostawy papierów wydłużony jest dwukrotnie, popyt wzrósł kilkukrotnie w porównaniu do stabilnego roku 2019.

– Wszyscy zastanawiają się, jaki jest powód takiego stanu rzeczy. Przyczyną mogły być przestoje, wynikające z wybuchu epidemii koronawirusa, ale przede wszystkim popyt i cena opakowań kartonowych, które gwałtownie wzrosły przez duże zapotrzebowanie branży e-commerce. Z tego powodu wielu producentów papierów workowych typu Kraft przebranżowiło produkcję na papier Kraftliner do produkcji tektury falistej – wyjaśnia Monika Lipska.

– My natomiast nie pozostajemy bierni. Obserwujemy rynek i reagujemy szybko. Stany magazynowe zabezpieczyliśmy, zwiększając stoki surowców, aby realizować zamówienia terminowo i bezkolizyjnie. W firmie Torpol zawsze stoimy przy kliencie. Zasady, którymi kierujemy się w codziennej pracy, traktujemy poważnie i z najwyższą starannością. Zależy nam, aby nasz stały klient czuł się bezpiecznie, czerpał ze współpracy z Torpol korzyści, rekomendował nas i rozwijał razem z nami. Polityka strategiczna firmy Torpol zawiera niepisane zobowiązanie, aby priorytetowo traktować ciągłość dostaw stałym odbiorcom. Odczuwalny jest duży popyt i zainteresowanie nowych podmiotów, które w wyraźny sposób mają problemy ze swoimi dotychczasowymi dostawcami. W tym trudnym pandemicznym czasie podejmowaliśmy takie działania, aby sytuacja, która ma miejsce na rynku cen w drastyczny sposób nie dotknęła naszych klientów. Koniunktura na chwilę obecną jest tak rozwojowa, że trudno przewidzieć, w którym kierunku podążą zmiany, nie mniej jednak dołożymy wszelkich starań, aby nasi stali klienci nie odczuli tej sytuacji w swojej działalności produkcyjnej, będąc zabezpieczeni w worki do pakowania sypkich produktów mlecznych – zapewnia Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu w Torpol.

Ostatnie wiadomości o firmie