1. Aktualności
  2. Świat

Nestlé tworzy lepszy jakościowo produkt dla wegan alternatywny dla mleka

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© nestlé

Badania jakie przeprowadziło Nestlé ujawniły, że sam dodatek produktów roślinnych do diety nie jest tym, co wystarcza konsumentom w Wielkiej Brytanii. Potrzeby i oczekiwania konsumentów są zróżnicowane i obejmują: dobry profil odżywczy, bardzo dobry smak, wszechstronność zastosowania. Efektem 6-miesięcznych prac zespołu Nestlé nad wprowadzeniem nowego produktu jest Wunda, napój grochowy, który ma wysoką wartość odżywczą, oferuje neutralny profil smakowy, nadaje się do bezpośredniego spożycia, zalewania płatków, gotowania, stosowania w gorących napojach. Produkt wyróżnia się także odpowiednią ilością i konsystencją białka. Segmentem docelowym mają być milenialsi. Puktem wyjścia do prac wdrożeniowych była świadomość, że mleko to bardzo pożywny składnik diety i alternatywny produkt roślinny musi mieć odpowiednią wartość odżywczą.

W badaniach konsumenckich okazało się, że 61% wegan w ślepym teście wybrało produkt Nestlé na bazie grochu od innych napojów alternatywnych.

Groch jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ jest bogaty w białko i błonnik, a także jest przyjazny dla środowiska. Z drugiej strony ma skłonność do pozostawiania posmaku fasoli i uczucia piasku oraz suchości w ustach. Dzięki odpowiednim technologiom udało się przezwyciężyć nieprzyjemny smak, jednocześnie pomagając stworzyć wszechstronny produkt.

Wunda wejdzie na rynek Francji, Holandii i Portugalii.