1. Aktualności
  2. Polska

Carrefour zmniejszył ilość plastiku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Sieć handlowa ograniczyła masę butelek plastikowych produktów marki własnej, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 15 ton plastiku. Jest to kolejny krok w ramach realizowanej przez Carrefour strategii Transformacji Żywieniowej. Aktywność marki w tym zakresie jest dwutorowa. Po pierwsze, sama inicjuje działania mające na celu redukcję wykorzystywanego w produkcji plastiku, a zatem przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych. Po drugie, budzi świadomość społeczną w obszarze ochrony środowiska naturalnego, jednocześnie zwracając uwagę na konieczność segregacji odpadów.

Działania Carrefour ukierunkowane na realizację celu opakowaniowego zgodnie z klasyfikacją CSR index sprawiły, że w 2020 r. cel ten został zrealizowany w 125% w stosunku do zakładanych planów. Oznacza to, że w minionym roku udało się zredukować masę opakowań marki własnej aż o 20,5 tony. Sieć realizuje w ten sposób podjęte przez siebie zobowiązanie, zgodnie z którym do 2025 r. zamierza zredukować masę opakowań marki własnej o 300 ton oraz sprawić, by 100% opakowań marki własnej nadawało się do recyklingu lub kompostowania.