1. Aktualności
  2. Świat

Grupa Hochland: 16 tys. ton serów więcej i 140 mln euro na inwestycje w 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Grupa Hochland zatrudnia 5518 pracowników we wszystkich swoich strukturach. W Niemczech jest to 2 096 pracowników, poza granicami 3422 osoby. Jak podaje centrala, w 2020 r. firma osiągnęła przychody w wysokości 1,63 mld euro (wzrost o 2% wobec 2019 r.). Sprzedano 394 tys. ton serów.

Pandemia nie przeszkodziła firmie Hochland w rozwoju: w pandemicznym roku wydano 140 mln euro na inwestycje. W Schongau i Heimenkirch trwają obecnie duże projekty budowlane, gdzie m.in. powstają nowe magazyny.

Grupa Hochland dobrze przeszła przez trudny pandemiczny rok. Mimo to szczególnie ucierpiały filie w USA i Hiszpanii. Rosnący popyt w handlu żywnością pozwolił zrekompensować spadek sprzedaży w gastronomii. Najbardziej skorzystały na tym produkty markowe. Dotyczyło to sera Allgäu, którego sprzedaż wzrosła o 12%. Największy wzrost wolumenu w wartościach bezwzględnych odnotowano w Niemczech i Rosji. Dwucyfrowy wzrost osiągnęły marki Hochland, Patros i Gervais w Niemczech oraz Fetaxa w Rosji. W kategorii serów największy wzrost odnotowano w przypadku serów białych.

Udział wartościowy w rynku niemieckim wzrósł do 4,1%. W ten sposób firma umocniła swoją drugą pozycję na rynku i powiększyła przewagę nad graczem nr 3. Rozkwitł eksport serów topionych do krajów trzecich. Sprzedaż w zakresie marek własnych rozwinęła się między innymi dzięki asortymentom o wartości dodanej z etykietą dobrostanu zwierząt w Niemczech. Hochland Deutschland osiągnął 7% wzrost w tym segmencie biznesowym w 2020 r. Ogólnie sprzedaż serów w całej grupie wzrosła o 4% czyli o ponad 16 tys. ton do 394 000 ton. Sprzedaż Grupy wzrosła o około 2%. Roślinne alternatywy dla sera pod marką Simply V kontynuowały szybki rozwój w 2020 r., a nawet przewyższyły wzrost sprzedaży serów markowych.

Ostatnie wiadomości o firmie