1. Aktualności
  2. Świat

Elopak przekracza milion kartonów z tektury naturalnej brązowej. Wprowadziły ją: Arla Foods, Tine i Skånemejerier

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© elopak

W lutym 2021 r. firma osiąga kamień milowy w swoich wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju, a niższy ślad CO2 tych kartonów oznacza, że udało się uniknąć ok. 3000 ton emisji gazów cieplarnianych. Zmniejszenie emisji CO2 wynikające z zastosowania Natural Brown Board odpowiada około 1400 lotom w obie strony dla jednej osoby Londyn – Nowy Jork.

Elopak odnotował znaczny wzrost sprzedaży kartonów z tektury naturalnej brązowej w 2019 r., kiedy producenci artykułów spożywczych odpowiedzieli na zwiększone zainteresowanie konsumentów ekologią i przeszli na zrównoważone rozwiązania opakowaniowe. Obecnie około 20% kartonów do mleka Pure-Pak sprzedawanych przez firmę Elopak w Europie Zachodniej jest produkowanych z tektury naturalnej brązowej.

Jak podkreśla firma Elopak, kartony Pure-Pak z tektury naturalnej brązowej mają charakter odnawialny i nadają się do recyklingu. Mają mniejszy ślad CO2 dzięki zmniejszonemu zużyciu drewna i wyeliminowaniu procesu bielenia. Ich rustykalny, naturalny wygląd skutecznie komunikuje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wyróżnia się na półkach.

– Jest to dla nas ekscytujący kamień milowy, ponieważ Elopak była pierwszą firmą, która zaoferowała kartony dwuspadowe wykonane z płyty Natural Brown. Jako pierwsi w naszej branży ogłosiliśmy, że jesteśmy firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, oferującą kartony neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i pierwszą, która oferuje w pełni odnawialne kartony wykonane w całości z drewna – powiedział Patrick Verhelst, Chief Marketing Officer (CMO) firmy Elopak.

– Nasi klienci bardzo szybko reagują na pragnienie konsumentów, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Wielu z nich oferuje produkty ekologiczne, ekologiczne lub w inny sposób zrównoważone i chcą opakowań, które odzwierciedlają ich zaangażowanie w ochronę środowiska.

Kilku klientów z branży mleczarskiej szybko przyjęło tekturę Natural Brown, a Arla Foods była pierwszą dużą marką, która wprowadziła tę innowację w swojej linii ekologicznych produktów EKO w Szwecji. W czerwcu 2018 r., kiedy Arla wprowadziła na rynek gamę mleka i jogurtów pitnych Arla Organic, marka ponownie zdecydowała się na jednolitrowe kartony Pure-Pak z naturalną brązową tekturą, które następnie wprowadzono na rynek w Holandii, Danii, Szwecji, Niemczech i Finlandii.

Niektórzy klienci poszli dalej i usunęli odnawialne plastikowe wieczko. Norweska mleczarnia Tine przeszła z białego kartonu z zakrętką na karton z naturalnej brązowej tektury bez zakrętki, co skutkuje redukcją śladu węglowego o około 40%. Druga, co do wielkości mleczarnia w Szwecji, Skånemejerier, usunęła również zakrętki ze wszystkich litrowych kartonów z organicznym mlekiem Hjordnära, wprowadzając na rynek swoje organiczne mleko w nowych kartonach Pure-Pak z łatwym do otwierania lejkiem, który zastępuje plastikowe zamknięcie.