1. Aktualności
  2. Świat

Szwajcaria: Emmi odnotowuje wzrost w 2020 r.

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Pomimo globalnych zawirowań i negatywnych trendów walutowych, Emmi wygenerowała sprzedaż netto w wysokości 3,71 mld CHF (3,42 mld euro) i wzrost o 6,1% w 2020 r. Wzrost organiczny wyniósł 1,9%, co potwierdza solidność modelu biznesowego Emmi i zdolności adaptacyjne organizacji. Biznes szwajcarski był głównym motorem wzrostu w pierwszej połowie roku, podczas gdy rynki zagraniczne osiągały dobre wyniki w drugiej połowie. Produkty pod markami tj. Emmi Caffè Latte i Kaltbach, również przyniosły zyski w czasie kryzysu.

Na wzrost o 6,1% w stosunku do roku poprzedniego (3,49 mld CHF w 2020 r.) składa się organiczny wzrost o 1,9%, pozytywny efekt akwizycji w wysokości 8,7% oraz efekt walutowy na poziomie -4,5%. Wzrost organiczny o 1,9% jest powyżej przedziału od 0,5% do 1,5% prezentowanego w momencie publikacji wyników półrocznych. Dlatego należy uznać go za wynik pozytywny, biorąc pod uwagę nieco negatywny ogólny wpływ kryzysu koronawirusa na Emmi.

Wskaźniki wzrostu sprzedaży organicznej były bardzo podobne w pierwszej i drugiej połowie roku. Jednak szczegółowe badanie wskazuje na znaczne różnice geograficzne. W pierwszych sześciu miesiącach roku szwajcarski biznes Emmi cieszył się zwiększeniem sprzedaży wskutek koronawirusa. W drugim półroczu dominowały czynniki hamujące sprzedaż i nasilił się w trend kupowania importowanych produktów mleczarskich. Z kolei ważne dla Emmi rozwijające rynki się tj. Chile i Tunezja, przyniosły większe przychody.